طلبه باید مطابق با دستورات خدا هر علمی را انجام دهد

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه یک طلبه باید مطابق با دستورات خدا هر علمی را انجام دهد گفت: انسان موفق در تنگناها راه درست را تشخیص می‌دهد؛ تشخیص امر در محیط های گوناگون از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» شامگاه (جمعه ۱۷ مرداد) در آئین عماگذاری طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان که در مصلای نماز جمعه اهواز برگزار شد اظهار کرد: عید غدیر خم بزرگترین عید میان مسلمانان بوده از اهیمت بالایی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مزد معرفت الهی را به میزان عبودیت به درگاه خدا می‌توان کسب کرد افزود: معارف الهی مورد نظر غیر از منابعی است که در حوزه و کتاب‌ها یافت می‌شود، حتی یهودی‌ها نیز با مراجعه به منابع می‌توانند به معارف علمی دست یابند اما دست یافتن به معرفت الهی کاملا متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه حقایق عالم به میزان عبودیت انسان آشکار می‌شوند اضافه کرد: با توجه به تعبیر آیت‌الله بهجت مهم‌ترین رکن از ارکان عبودیت عمده تلاش‌هایی است که انسان در رابطه با اوامر خدا انجام می‌دهد؛ انسان همواره باید در جهت امر و نهی خدا گام بردارد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه یک طلبه باید مطابق با دستورات خدا هر علمی را انجام دهد تصریح کرد: انسان موفق در تنگناها راه درست را تشخیص می‌دهد؛ تشخیص امر در محیط های گوناگون از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی در پایان یادآور شد: در روز عید غدیر خم روزه گرفتن، غسل کردن و اطعام هنگام اذان مغرب دارای اجر و ثواب بسیاری است که مومنین باید نهایت استفاده از این روز ببرند.

 

کد خبر 958080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha