۳ هزار پرس غذای گرم همزمان با عید غدیر در خوسف توزیع شد

همزمان با عید سعید غدیر خم، سه هزار پرس غذای گرم در شهر خوسف طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

«محمدرضا خوشحال»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: به مناسبت عید سعید غدیر خم با همکاری مرکز نیکوکاری، ستاد غدیر شهرستان، مجتمع فرهنگی مذهبی ابن حسام خوسفی، هیئت حسینی جومیان، هوا و فضای سپاه استان، ناحیه مقاومت سپاه خوسف و دفتر امام جمعه این شهرستان حدود دو تا سه هزار پرس غذای گرم طبخ و بین مردم و روستائیان توزیع شد.

 

رئیس مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف با بیان اینکه سازمان مردم نهاد لشکر شهدای استان خراسان جنوبی در تامین 300 غذای گرم همکاری کرده اند، گفت: غدیر الگوی خوبی برای وحدت و همدلی است.

 

وی توزیع غذا در مناطق محروم شهر را اولویت پخش این غذاها عنوان کرده و گفت: این تعداد غذا بین ینازمندان در مناطق محروم و روستائیان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه دعای ندبه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز در این شهرستان برگزار شد، گفت: همچنین کاروان شادی این شهرستان از مجتمع فرهنگی مذهبی ابن حسام خوسف تا بقعه امامزاده ابوالقاسم علیه السلام نصرآباد به تبریک عید غدیر به مردم پرداخت.

 

عیدِ غدیر ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری می‌باشد که توسط مسلمانان شیعه برای جانشینی صریح علی بن ابی طالب در مقام امامت پس از محمد پیامبر مسلمانان جشن گرفته می‌شود. به اعتقاد شیعیان بر طبق خطبه محمد در غدیر خم علی را بعد از خود با حدیث جانشینی ایشان را برای تمامی مسلمانان اعلام و تمام کرد

کد خبر 958119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha