پخت و توزیع ۱۵۰ پرس غذای گرم در ضیابر به مناسبت عیدغدیر

بشاش گفت: به مناسبت عید غدیر خم ۱۵۰ پرس غذا در ضیابر پخت و بین نیازمندان توزیع شد.

«شیوا بشاش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: به همت خیرین و با مشارکت پایگاه بسیج خواهران ام عماره ضیابر غذای نذری به مناسبت عید غدیر خم در ضیابر پخت شد.

 

فرمانده پایگاه بسیج خواهران ام عماره ضیابر با بیان اینکه در این طرح 150 پرس غذا پخت و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد افزود: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، پخت و توزیع غذا با رعایت اصول بهداشتی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های روایی یکی از بهترین اعمال روز غدیر اطعام مومنین و محرومان است گفت: غدیر، عیدالله‌الاکبر است و در روایات و متون دینی بر اطعام غدیر و ثواب اطعام مومنین در شب و روز غدیر بسیار تاکید شده است.

 

بشاش با اشاره به اینکه عید غدیر، مهم‌ترین مناسبت دینی است که ائمه اطهار(ع) به صراحت درباره اطعام در آن روز سخن گفته‌اند تصریح کرد: معروف‌ترین روایت در این زمینه از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین(ع)) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

 

فرمانده پایگاه بسیج خواهران ام عماره ضیابر خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه و شخصیت امام علی (ع) غدیر نقطه عطف انسان ها شد و تنها اختصاص به شیعه ندارد و مختص همه مسلمانان است.

 

 

کد خبر 958128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha