صالح بودن حکومت با سعادت و شقاوت امت ارتباط مستقیم دارد

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: حکومت‌ها برای مردم سرنوشت می‌سازند و سعادت و شقاوت جامعه بشری ارتباط مستقیم با صالح بودن حکومت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت‌الله «کاظم صدیقی» صبح امروز در ششمین همایش بین‌المللی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور علمای اهل سنت و شیعه در بندرعباس برگزار شد اظهار کرد: قرآن محور زندگی انسان‌ها است. قرآن نسخه شفابخش دردها، برنامه سعادت ابدی بشر و نور خداوند است لذا کسی حق دست بردن در آن را ندارد.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در صحبت خود فرمودند که تحریف و تحریم با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند. اگر ما بتوانیم تحریف را از میدان بیرون برانیم تحریف‌ها هم بی اثر خواهد شد. تحریف دین نیز از بزرگترین خطراتی است که در طول تاریخ موجب مشکلات و پراکندگی جامعه اسلامی شده است.

 

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر ابراز داشت: حکومت‌ها برای مردم سرنوشت می‌سازند و سعادت و شقاوت جامعه بشری ارتباط مستقیم با صالح بودن حکومت دارد. لذا خداوند در قرآن امیرالمومنین را با صفات برجسته به تمام عالمیان معرفی می‌کند تا امامت او به دلها بنشیند چراکه امامت باید بر فطرت منطبق باشد.

 

آیت‌الله صدیقی با ذکر این نکته که به جز پیامبر خداوند هیچ شخص دیگری طهارت علی (ع) را نداشت، ابراز داشت: در قرآن حضرت علی به عنوان جان پیغمبر معرفی شده است و برای اینکه فطرت‌ها بیدار باشد 18 آیه در شان علی (ع) و خانواده‌اش نازل شد.

 

وی مطرح کرد: صفات برجسته‌ای در قرآن برای امیرالمونین معرفی شده است که برای کاندیداهای رهبری آن فردی که از جانب خداوند نشانه دار است باید انتخاب شود. علی کسی است که خداوند ایمان او را تایید کرده است که شرط اول مدیریت و رهبری جامعه است. دوم نماز را به پا می‌دارد.

 

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: پیامبر در روز غدیر جریان حکمرانی در اسلام و حکام جامعه را تا قیامت مشخص کرد. مساله بعثت، غدیر، عاشورا و محدویت یک سلسله زنجیره‌ای هستند که اگر جامعه اسلامی از این پایگاه‌ها الهام بگیرند به استقلال و خودکفایی خواهند رسید.

کد خبر 958179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha