محکومیت آتش سوزی مسجد«لیون» فرانسه

«عبدالله زکری»، مسئول دیده بان اسلام هراسی فرانسه آتش سوزی عمدی مسجدی در شهر «لیون» را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این آتش سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المساء»، «عبدالله زکری»، مسئول دیده بان مقابله با اسلام هراسی فرانسه اقدام یکی از عناصر افراطی در آتش کشیدن مسجدی در «لیون» را محکوم کرد و گفت: اسلام هراسی که مسلمانان را در فرانسه هدف قرار می دهد به شکل غیر مسئولانه ای در حال تکرار است.

 

 

وی افزود: این فرد خرابکار قصد آتش کشیدن دو مکان در مسجد را داشت که موفق به این کار نشد و با آتش کشیدن یک بخش از مسجد، آتش مهار شد و تحقیقات درباره این اقدام بزدلانه آغاز شده است.

 

عبدالله زکری اظهار کرد: برای نخستین بار نیست که اماکن عبادی در فرانسه هدف حمله قرار می گیرند، پیش از این نیز عناصر افراطی به مسجد شهر «آگن» حمله کرده و تصویر صلیب شکسته بر دیوارهای آن کشیدند.

 

مسئول دیده بان مقابله با اسلام هراسی فرانسه در ادامه یادآور شد: این اقدام خرابکارانه را به وزیر کشور ابلاغ کردم. وزیر کشور آتش سوزی مسجد را محکوم کرد و متعهد شد که پیگیر بازداشت عاملان این آتش سوزی است.

 

گفتنی است، موج اسلام هراسی و تهدیدهای ناشی از رشد راست گرایی افراطی در فرانسه، نگرانی های مسلمانان این کشور را افزایش داده است.

کد خبر 958364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha