برگزاری آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار و دانش در بندرماهشهر

آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار و دانش سال تحصيلي ۹۹-۹۸ در مرکز مهارت آموزی سیمرغ و فرهنگ شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.

«سید احمد محفوظیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: آزمون‌های استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر به‌صورت همزمان در سراسر کشور در بخش عملی و نظری به‌صورت جامع و هماهنگ در سه نوبت در طول سال تحصیلی برگزار می‌‌شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر افزود: خوشبختانه جهت رفاه حال شهروندان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در این شهرستان دو مرکز مهارت‌‌آموزی وجود دارد که مرکز مهارت‌آموزی سیمرغ در زمینه تصویربرداری فعالیت می‌کند و مرکز مهارت‌آموزی فرهنگ در بخش موسیقی هنرجویان را جذب و آموزش می‌دهد .

 

وی با بیان اینکه فراگیر شدن آموزش‌‌های مهارتی، ارتقای سطح آموزش‌های هنری، ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر از اهداف برگزاری این آزمون است اضافه کرد: این آزمون به‌منظور سنجش دانش و میزان مهارت‌آموزان مشغول تحصیل در رشته‌های مهارتی فرهنگی و هنری با حضور ناظران دفتر آموزش و توسعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

 

محفوظیان با تأکید بر اینکه این آزمون تحت نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود تصریح کرد: مهارت‌آموزانی که بتوانند در تمامی استانداردهای مهارتی یک ‌رشته خاص نمره قبولی در دو بخش کتبی و عملی کسب کنند، می‌توانند با مراجعه به هنرستان‌های آموزش‌وپرورش در زمینه دریافت دیپلم رسمی کار و دانش اقدام کنند.

 

وی بابیان اینکه حدود 100 نفر در این آزمون‌ها شرکت کردهند اذعان داشت: این تعداد داوطلب در رشته‌های تصویربرداری، تدوین و میکس رایانه‌ای، طراحی گرافیکی سیاه و سفید، طراحی گرافیکی رنگی، کاربر رایانه، نوازندگی ساز ایرانی و همنوازی ساز ایرانی ثبت‌نام و در این آزمون شرکت کردند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماههشر در پایان خاطر نشان کرد: این آزمون در روزهای (پنج‌شنبه 16 مرداد) و (یکشنبه 19 مرداد) برگزار شد و آزمون بخش نظری نیز به علت شیوع کرونا ویروس امسال در تاریخ (25 مرداد) سال جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 958365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha