حدود ۹۶ هزار نفر در شیروان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: حدود ۹۶ هزار نفر از مردم شیروان از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

«غلامحسین ساقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: به تازگی عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی در شیروان آغاز شد که با افتتاح آن ها حدود ۹۶ هزار نفر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد: یکی از اهدافی که به عنوان اصل مهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته، رفع مشکلات آبی به ویژه در روستاها و کاهش تنش های مربوطه است.

 

ساقی خاطرنشان کرد: در این راستا  عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به مجتمع تکمران، حفر ‌و لوله گذاری و پمپاژ یک حلقه چاه آب آشامیدنی در مجتمع هفت روستایی رضاآباد شرقی و پروژه حفاری چاه شماره هفت پهنه جنوبی شهر شیروان آغاز شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین پروژه آبرسانی شهر زیارت و روستای منصوران نیز با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول هزار و ۳۵۰ کیلومتر در هفته گذشته به بهره برداری رسید و مردم از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در زمینه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای سه پروژه و همچنین افتتاح طرح آبرسانی شهر زیارت اطلاعاتی ارائه نکرد.

 

ساقی تصریح کرد: به منظور حفظ منابع آب و جلوگیری از ایجاد تنش های آبی، صرفه جویی در آب و استفاده نکردن آب در مصارف غیر از آشامیدن و بهداشت مانند صیفی و سبزی کاری و آبیاری درختان، باید مد نظر عموم قرار گیرد تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

 

به گفته وی تعداد کل منابع تامین آب روستاهای این شهرستان، ۹۸ مورد شامل چشمه، قنات، سد و آب شهری است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اضافه کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش این شهرستان، ۱۳۶ روستا است که ۱۶ هزار و ۸۴۱ خانوار مشتمل بر ۵۵ هزار و ۶۳۹ نفر جمعیت است و تعداد انشعابات آب (مشترک)، ۲۰ هزار و ۷۲۷ مشترک است.


 

کد خبر 958418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha