تقویت زیر ساخت های آموزش مجازی در پیشگیری از کرونا لازم است

جمالیان گفت: تقویت زیر ساخت های آموزش مجازی در پیشگیری از کرونا لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد جمالیان» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار شد، گفت: استفاده صحیح از ماسک از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در حال حاضر هیچ دارویی برای این بیماری نداریم و ماسک تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری در دنیا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی با بیان اینکه در این روزهای کرونایی به بیشترین چیزی که نیاز داریم اطلاعات است، افزود: ابهاماتی که در این بیماری وجود دارد نیازمند این است که فرهنگ و آداب زندگیمان را تغییر دهیم.

 

وی ضمن تقاضا از مردم استان برای رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در جشن ها و عزاداری ها بیان کرد: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های خود در مراسم مختلف به بحث کرونا و همکاری هر چه بیشتر با کادر بهداشت و درمان تاکید دارند و ما باید به این مهم دقت فراوانی داشته باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان خسته و نیازمند یاری مردم هستند، بیان کرد: نتیجه عدم رعایت اصول بهداشتی و حضور در برنامه های مختلف، بیماران بیشتر، بستری بیشتر بیمار در بیمارستان ها و مرگ و میر عزیزان می شود.

 

تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با اصحاب رسانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های اصحاب رسانه افزود: در این روزهای کرونایی نیازمند حضور و مشارکت هر چه بیشتر اصحاب رسانه در کنار خود هستیم.

 

جمالیان با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند با قلم خود در راستای فرهنگ سازی به ما کمک کنند، بیان کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع سبب مشارکت بیشتر افراد و در نتیجه هزینه های جانی و مالی کمتر می شود.

 

این مقام مسئول بر تقویت زیر ساخت های آموزش مجازی تاکید کرد و گفت: در حوزه آموزش باید آموزش های مجازی را دنبال کنیم و زیر ساخت های را برای این مهم بیش از پیش فراهم کرده تا در شرایط بحرانی در این بخش با مشکل مواجه نشویم.

 

تاکید بر همکاری هر چه بیشتر صنایع با حوزه سلامت

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی استان صنعتی است، گفت: ما بیش از پیش نیازمند همدلی و همکاری صنایع در این شرایط هستیم و صنایع مادر استان مرکزی نباید نسبت به سلامت مردم بی‌تفاوت باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مصوب شده بود تا ۵۰ میلیارد ریال پتروشیمی و ۲۰ میلیارد ریال هم آلومینیوم در مقوله ویروس کرونا به دانشگاه کمک کنند، افزود: تا کنون فقط ۲۰ میلیارد ریال آلومینیوم محقق شد که در مقایسه با سایر استان‌های صنعتی، این کمک ناچیز بوده است.

 

کاهش کمک ها مردم و خیرین به دانشگاه

 

جمالیان با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا ما شاهد کمک‌های جهادی همه اقشار جامعه به دانشگاه علوم پزشکی استان بودیم، اظهار کرد: این کمک ها همچنان ادامه دارد اما برخی کمک‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه به صورت چشمگیر کاهش داشته است و به ندرت خیران کمک‌های مالی به این مجموعه داشته اند.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حضور مردم در مراسم جشن ها و عزاداری ها بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست های پدافند زیستی بارها بر تعیین تکلیف فعالیت تالارها و آرامستان ها تاکید کرده است و با وجود تدابیر اندیشیده شده باز هم شاهد حضور مردم در آرامستان و همچنین برگزاری جشن ها و مهمانی های خانوادگی هستیم.

 

وی به مسدود کردن ورودی آرامستان اراک توسط شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید خودشان نیز رعایت کنند اما باز هم با وجود مسدود شدن ورودی ها شاهد عبور مردم از کنار دیوارهای پیش ساخته به آرامستان هستیم که لازم است فرهنگ سازی رسانه‌ای صورت گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به وضعیت در آرامستان‌های روستایی اشاره کرد و گفت: وضعیت در روستاها نگران کننده‌تر است و برای این مهم از دهیاران و بخشداران خواسته شده تا حضور مردم را مدیریت کنند.

کد خبر 958618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha