​اجرای ۵۰ درصد از طرح زهکشی اراضی شمالی گلستان تا پایان سال ۹۹

​عابدی گفت: کار زهکشی ۵۰ درصد از ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان تا پایان سال به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» عصر امروز(یکشنبه 19 مرداد) در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه زیرساخت ها یکی از پروژه های اساسی استان سدنرماب است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: بیش از 550 هزار نفر از جمعیت شرق استان از این سد بهره مند می شوند و در کنار آب شرب بخش صنعت و کشاورزی نیز از آب سد نرماب بهره مند می شوند.

 

عابدی بیان کرد: سد نرماب برای استان بسیار حائز اهمیت است و با وجود آنکه در سال ۹۸ در قانون بودجه اعتباری که برای سد نرماب در نظر گرفته بودند بسیار پایین بود اما با پیگیری انجام شده 200 میلیارد تومان اعتبار به این سد اختصاص یافت و در سالجاری نیز برای این سد اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: «چیکا» بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ در آسیا و یک هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این پروژه است و  ۲ هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارد و گلستان با اجرای کامل این پروژه می تواند 12 درصد تولید تخم مرغ را به خود اختصاص دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگری که در استان در حوزه زیرساختی تامین منابع شده است زهکشی اراضی است، در سنوات گذشته حجم زیادی از آن در سال 98 و بخش دیگری از آن در سال 99 انجام می شود.

 

عابدی متذکر شد: در  بهمن سال 98 نزدیک به 19 هزار هکتار از زهکشی اراضی شمالی استان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری رسید و در همان زمان انعقاد تفاهم به منظور زهکشی 50 هزار هکتار نیز انجام شد که در سالجاری امیدواریم این میزان زهکشی انجام شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تأکید کرد: 350 میلیارد تومان برای این میزان زهکشی در نظر گرفته شده است که 100 میلیارد تومان آن به استان گلستان تخصیص اعتبار شده است.

 

عابدی خاطرنشان کرد: با اجرای این 50 هزار هکتار بیش از 50 درصد از 280 هزار هکتار از اراضی شمالی استان نیاز به زهکشی داشت که انجام می شود.

 

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این پروژه افزایش عملکرد کشاورزی در هکتار است و از سویی دیگر بحث شورزدایی اراضی کم بازده مرتفع می شود، همچنین زهکشی اراضی شمالی استان در کاهش خسارت های سیل مؤثر است.

 

کد خبر 958643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha