موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک های خارجی با حضور ظریف بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف با حضور وزیر امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

«محمدمهدی مفتح» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه (۱۹مرداد) کمیسیون برنامه و وبودجه گفت: در جلسه امروز کمیسیون که با حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و آقای انصاری معاون اقتصادی وزیر برگزار شد موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: آقای ظریف در این جلسه به اقدامات این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اشاره و اعلام کرد که وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ما بویژه در شرایط تحریمی باید در حوزه دیپلماسی فعال‌تر عمل کنند.

 

مفتح ادامه داد: به گفته آقای ظریف اقدامات و سیاست‌های ما در این شرایط به نحوی است که بتوانیم اقتصاد کشور به خوبی مدیریت شود.

 

وی گفت: وزیر خارجه همچنین سوالات و ابهاماتی را که در اذهان مردم نسبت به مسایل سیاست‌ خارجی کشور در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای نمایندگان تشریح و در ادامه نمایندگان سوالات خود را در حوزه سیاسی و اقتصاد کشور در حوزه بین‌الملل مطرح کردند.

 

مفتح خاطر نشان کرد: همچنین آقای ظریف این مسئله را مورد تاکید قرار داد  که رفتار کشورهای خارجی براساس منطق اقتصادی است، آنها سود و منافع بلند مدت را به عنوان مبنا در تعاملات خود با کشورهای دیگر قرار می‌دهند. ما هم با استفاده از ابزارهای خود و عمق مسائل استراتژیک در منطقه ،اقتصاد خارجی خود را اداره می‌کنیم./

کد خبر 958648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha