اتمام 3 بخش از 5 طرح یا حسین(ع) در حرم مطهر سید الشهدا تا پایان سال

جانشین معاونت فنی مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات از تکمیل 90 درصدی طرح‌های یا حسین 1 و 2 مربوط به بازسازی فضای حرم امام حسین(ع) است.

رضا حاجی‌عبدالباقی، جانشین معاونت فنی مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص اجرای طرح یا حسین گفت: در مرحله اول، اقدامات ستاد از ابتدای تاسیس مربوط به تأمین ضروری‌ترین نیازهای زائران در عتبات عالیات بود.
وی ادامه داد: پس از انجام این اقدامات طرح‌های گسترده‌تری به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار شد از جمله اجرای طرح یاحسین(ع) که در پنج مرحله در حال اجرا است.
حاج‌‌عبدالباقی طرح یا حسین1 را شامل تعویض سنگ‌های بدنه حرم امام حسین(ع) اعلام کرد و گفت: در زمان حکومت صدام و طی حمله‌ای که به حرم حضرت صورت گرفته بود، سنگ‌های دیوارهای حرم با گلوله آسیب دیده بود که طی طرح یا حسین1 این سنگ‌ها تعویض شد و تا پایان سال جاری این طرح به پایان می‌رسد.
وی طرح یا حسین2 را شامل سنگ‌کاری ستون‌های باب‌الرأس، باب‌الشهدا و پایه ستون‌های صحن مسقفات اعلام کرد و گفت: 75 تا 80 درصد این طرح نیز آماده شده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
جانشین معاونت فنی مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در مورد طرح یا حسین(ع) 3 نیز گفت: این طرح شامل بازسازی و تعمیر ایوان باب‌القبله یکی از مهم‌ترین بخش‌های حرم است که 30 درصد آن اجرایی شده و در حال تعویض گلدسته‌ها هستیم و تلاش داریم این فاز از طرح یاحسین را نیز تا پایان سال به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه با نظر تولیت حرم امام حسین(ع) دو فاز دیگر شامل طرح یا حسین 4 و 5 به این طرح اضافه شده است، گفت: قسمت‌هایی از سقف حرم و بدنه زیر آیینه‌کاری‌ها دچار پوسیدگی و جداسازی شده بود که در طرح یا حسین 4 مقاوم‌سازی این بخش‌ها صورت گرفت و طی هفته جاری نیز آیینه‌کاران ایرانی برای اجرای بخش پنجم این طرح وارد شهر کربلا می‌شوند و آیینه‌کاری سقف را آغاز می‌‌کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 95870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha