شور و شعور حسینی با اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا متجلی شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه کرونا نشان تبعیت از امر ولایت فقیه است، گفت: همه موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ایام محرم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر روز یکشنبه( ۱۹ مرداد) در سی و سومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب اسلامی خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا می دانند و این یک پیام مهم دارد که همگی باید الزامات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با  کرونا را بپذیرند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه کرونا نشان تبعیت از امر ولایت فقیه است، ابراز کرد: در موضوع برگزاری عزاداری و سوگواری ماه محرم تبعیت هیئت ها باید از ولی فقیه باشد و نشان این تبعیت، در اطاعت بی چون و چرا از رهنمودهای معظم له در برگزاری مراسمات است.

 

وی با اشاره به اینکه  تبعیت از مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری آیین های عزاداری محرم اهمیت جهانی دارد، تصریح کرد: دنیا برگزاری مراسمات ماه محرم را رصد می کند که در مراسمات ماه محرم با توجه به شیوع کرونا چه اتفاقی می افتد،باید کاملا مراقبت کنیم و بهانه ای برای دشمنان ایجاد نشود که بگویند هیئت های عزاداری باعث شیوع بیشتر کرونا شدند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  مسئولیت جان کسانی که به دلیل عدم رعایت پروتکل ها بیمار می شوند بر عهده افرادی است که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: همه موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ایام محرم هستند، در غیر این صورت مسئولیت بیمار شدن عزاداران بر عهده بانیان این مراسمات است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مسئولان هیئت های مذهبی و بانیان مراسمات عزاداری باید مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند، گفت: مراسمات عزاداری ماه محرم باید برگزار شود ولی خدای ناکرده چنانچه بر اثر سهل انگاری ما، فردی مبتلا به کرونا شود باید در قیامت پاسخگو باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید به گونه ای عمل شود که عزاداری ها به عنوان دلیل گسترش شیوع کرونا و یا تاخیر در تامین سلامتی مردم عنوان شود، افزود: ممکن است افراد خاصی در هیات های مذهبی تمرد کنند اما سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به توجیه و اقناع آنها اقدام کند.

 

امام جمعه ایلام در پایان با تاکید بر اینکه  مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شور و شعور حسینی برگزار می شود، خاطرنشان کرد:  نشست های توجیهی با هیئت های مذهبی برگزار شود و تمام مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نیز به هیئت های مذهبی ابلاغ می شود.

 

کد خبر 958704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha