فوت ۱۸۲ نفر بر اثر کرونا در ایلام/ غفلت  موجب آغاز مجدد پیک شیوع کرونا می شود

سی و سومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عصر روز یکشنبه(۱۹ مرداد) با حضور امام جمعه و استاندار ایلام، مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

به گزازش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: تا امروز تعداد ۶ هزار و ۶۰۸نفر به این بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه  متاسفانه تعداد ۱۸۲نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند، ابراز کرد: همچنین تعداد ۵هزار و ۶۸۳ نفر بهبودی کامل یافته و تعداد ۱۰۶ نفر بستری هستند و تحت درمان این بیماری قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه  ساده‌انگاری درخصوص بیماری کرونا زیان بار است، خاطرنشان کرد: ماسک بزنید و به دیگران هم توصیه کنید از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را با پرهیز از حضور در تجمعات را هم کاملا جدی بگیریم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیر در این نشست، اظهار کرد: اعمال محدودیت ها در استان از طرف ستاد استانی کمک کرد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی تر باشند.

 

«جمیل صادقی فر» گفت: فاصله بین منطقه هشدار و وضعیت قرمز خیلی زیاد نیست و اگر مردم دوباره غفلت کنند، به روزهای تیره که هم تعداد فوتی ها، هم آمار ابتلا و هم تعداد بستری های مبتلا به کرونا به پیک خود رسیده بود، دوباره باز خواهیم گشت.

 

وی افزود: در این روزها مردم استفاده از ماسک را بیشتر در دستور کار بگذارند، مخصوصا در شهرستان های ملکشاهی و دره شهر که نسبت به بقیه شهرستان ها کمتر مردم از ماسک استفاده می کنند.

 

صادقی فر خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت های کارشناسان بهداشت محیط، پروتکل های بهداشتی در سطح قابل قبولی در جریان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکترا در استان رعایت شده بود.

کد خبر 958707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha