تجمعات عامل اصلی شیوع ویروس کرونا است

حبیبی گفت: براساس ارزیابی و سنجش‌ های صورت گرفته، حضور در تجمعات عامل اصلی و مهم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: براساس ارزشیابی صورت گرفته در قالب 14 پرسش و در 14 محور از 128 بیمار مبتلا به بیماری کرونا که توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته است، 50 درصد آنها عنوان کردند که در 14 روز گذشته با یک بیمار کرونایی در تماس بوده و یا اینکه یک بیمار مبتلا به این ویروس را در خانه داشته ‌اند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: 32 درصد پاسخ دهندگان هم اعلام داشتند که در 14 روز گذشته به یکی از ادارات شلوغ استان برای شرایط کاری مراجعه داشته اند، 25 درصد آنها به مراکز درمانی و یا بیمارستانی رفته و 21 درصد آنها هم به مراکز خرید مانند بازار رفته ‌اند.

 

وی عنوان کرد: ۱۷ درصد پاسخ دهندگان اظهار داشته ‌اند که طی روزهای اخیر حداقل یک مرتبه از تاکسی و یا وسایل نقلیه مسافربر استفاده داشته و 13 درصد آنان هم در مراسم‌های عروسی و یا عزا شرکت داشته ‌اند.

 

حبیبی با بیان اینکه همه آمار و اطلاعات بیانگر آن است که تجمعات عامل اصلی شیوع و ابتلا افراد به این بیماری بوده، تاکید کرد: از سوی دیگر، استفاده نکردن از ماسک هم یکی از علت‌های مهم ابتلا به این ویروس عنوان شده است.

 

وی یادآور شد: رعایت نکردن فاصله‌ گذاری اجتماعی از سوی افراد در تجمعات موضوع مهمی است که شهروندان باید نسبت به رعایت آن دقت نظر داشته باشند.

 

کد خبر 958710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha