چهارمحال و بختیاری میزبان هفتمین هفته طرح ملی «سه شنبه های تکریم»

هفتمین هفته «سه شنبه های تکریم» روز سه شنبه ۲۱ مرداد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری و تکریم خانواده معظم اولین شهید مدافع حرم استان شهید «علی عسگری» برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: هفتمین هفته «سه شنبه های تکریم» روز سه شنبه ۲۱ مرداد به صورت ویدئو کنفرانس با تکریم از خانواده معظم اولین شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری شهید «علی عسگری» برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی به منظور تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان رویدادی محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

 

مظاهری تصریح کرد: طرح ملی سه‌ شنبه‌های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات برگزار می شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در هفتمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» روز سه شنبه 21 مرداد به صورت ویدئو کنفرانس تکریم از خانواده معظم اولین شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری شهید «علی عسگری» برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.

 

گفتنی است: مداح شهید والامقام علی عسگری نخستین شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری متولد ۱۳۶۲ در طاقانک از توابع شهرستان شهرکرد است که در سالروز تولدش ۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ در دفاع از حرم مطهر قهرمان صبر، ایثار و فداکاری، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به فیض شهادت رسید.

 

خاطرنشان می شود: در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ نیز، رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید عسگری دیدار داشتند. در این دیدار پس از اقامه نماز ظهر و عصر، مقام معظم رهبری از خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده مجاهد شهید علی عسگری تقدیر کردند و یک جلد قرآن کریم به همراه دست‌خط ایشان به خانواده شهید اهدا شد.

 

کد خبر 958828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha