کمک نقدی  ۴۰ میلیون تومانی خیران به بهزیستی فارس در دهه امامت و ولایت

کشفی نژاد گفت: در مرحله اول پویش همدلی مومنانه، ۱۶ میلیارد تومان وجه نقد و در دهه امامت و ولایت، بالغ بر ۴۰ میلیون تومان واریز نقدی و ۴۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در حوزه بهزیستی استان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد صادق کشفی نژاد»، امروز (دوشنبه 20 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع مشارکت های مردمی در پویش همدلی مومنانه در نهضت «ایران همدل» گفت: این پویش از عید سعید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: این پویش با شعار «کرامت علوی، شور حسینی» راه اندازی شده و خیران و نیک اندیشان می توانند از طریق شماره حساب 6367957070707075، کدهای دستوری #14*، #9*7*733* و بخش کمک های مردمی نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف در این پویش شرکت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشتاز بودن استان فارس در مرحله اول کمک های مومنانه، انتظار می رود در این مرحله نیز با همراهی و همدلی مردم نیکوکار، کمک قابل توجهی برای جامعه هدف بهزیستی جمع آوری شود.

کشفی نژاد اعلام کرد: در مرحله اول پویش همدلی مومنانه، 16 میلیارد تومان وجه نقد و در دهه امامت و ولایت، بالغ بر 40 میلیون تومان واریز نقدی و 400 میلیون تومان کمک غیر نقدی در حوزه بهزیستی استان داشته ایم.

وی بهزیستی را دارای بستر مطمعنی برای انجام عمل خیر و کمک مردمی دانست و گفت: برای توزیع کمک های جمع آوری شده در این پویش به عنوان مثال در جمع 127 هزار و 200 نفر در حوزه معلولان، آن دسته افراد که طبق بضاعت سنجی در سه دهک آخر قرار می گیرند، مساعدت ها را دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که خیران بر اساس نیات خود از بستر بهزیستی برای ارائه کمک های خود استفاده کنند و از گروه نوباوگان تا شیرخوارگان، حوزه سالمندی و معلولان و ... درخواست هزینه کردن کمک های خود را داشته باشند.

کشفی نژاد تاکید کرد: تهیه اقلام بهداشتی برای معلولان قطعی نخاعی با جمعیت 6 هزار نفری که در اولویت ارائه خدمات بهزیستی هستند در شرایط موجود دشوار است و یاری خیران و نیک اندیشان را می طلبد تا پوشک بزرگسال، تشک مواج، شوینده، مواد بهداشتی و ... برای آنها تهیه شود.

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی مربوط به کرونا در انجام نذورات غذایی بیان کرد: به مردم نیکوکار استان توصیه می شود که کمک های خود را در این خصوص به صورت جیره غذایی خشک به مراکز تحت پوشش بهزیستی تحویل دهند.

کشفی نژاد ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز در فاز اول همدلی مومنانه، کمک قابل توجهی به بهزیستی کرد که میان خانواده های مورد نظر توزیع شد و در آخرین مرحله نیز در حوزه کمک به تامین اجاره بها و ودیعه مسکن مشارکت داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با مشارکت و حضور موثر خیران در مرحله دوم این پویش شاهد ارائه خدمات قابل توجهی به جامعه هدف بهزیستی در استان باشیم.

کشفی نژاد با تاکید بر توجه به شفاف سازی در ارائه خدمات بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی در حال دگرگونی و مهندسی مجدد برای ارائه خدمات خود است تا بر مبنای شفاف سازی بیشتری عمل کند و شفافیت جزئی از شعارهای اصلی سازمان است.

وی از راه اندازی مراکز «مثبت زندگی» خبر داد و گفت: این مراکز با استقرار در مناطقی که بر اساس محل سکونت روی نقشه «جی آی اس» مشخص شده است به ازای هر 150 پرونده خانوار مددجوی بهزیستی به یک مددکار مسئولیت رسیدگی به مددجویان را واگذار می کند.

 

 

 

 

کد خبر 958890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha