افزایش ۱۰ برابری پرورش ماهی در قیروکارزین

همتی گفت: طرح پرورش ماهیان گرمابی در قفس در استخر ۲ منظوره برای نخستین بار در جنوب کشور در شهرستان قیروکارزین اجرا شد که میزان تولید را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (دوشنبه 20 مرداد) از آغاز صید ماهیان گرمابی درون قفس در قیروکارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: طرح پرورش ماهیان گرمابی در قفس در استخر 2 منظوره برای نخستین بار در جنوب کشور و با تلاش بهره بردار نمونه استانی در قیروکارزین اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: این طرح در استخر ذخیره آب کشاورزی توسط «خیر الله محمدی» در بخش «افزر» قیروکارزین به صورت آزمایشی به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح حدود 15 تن ماهی از قفس های شناور در این استخر صید و روانه بازار خواهد شد که اقدام موثری در جهش تولید به شمار می رود.

همتی اعلام کرد: در این استخر، سه هزار قطعه بچه ماهی رها سازی و تورهای مخصوص در مساحتی به وسعت 144 متر مربع نیز نصب شده است.

وی ادامه داد: طرح پرورش ماهیان گرمابی در قفس در استخر 2 منظوره، موجب افزایش 10 برابری تولید می شود و این طرح مورد حمایت و ترویج مدیریت شیلات استان فارس نیز قرار دارد.

همتی با تاکید بر مزایای پرورش ماهی در قفس گفت: توسعه این روش پرورش ماهی، راهکار مناسبی برای کاهش مشکلات پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی است که افزایش تولید را نیز در پی خواهد داشت.

کد خبر 958961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha