لزوم اختصاص کد کارگاهی و شفافیت عملکرد سازمان تامین اجتماعی برای شرکت های دانش بنیان

ماهرانی گفت: اختصاص كد كارگاهی و شفافیت برخورد سازمان تامین اجتماعی با برخی كسب و كارهای جديد باید در حوزه شرکت های دانش بنیان و نو پا باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید ماهرانی»، امروز (دوشنبه 20 مرداد) در جلسه آنلاین کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: روند کند ثبت شرکت های دانش بنیان مورد گلایه فعالان این حوزه قرار دارد.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس افزود: بر اساس آمار موجود از میان 570 شرکت دانش بنیان متقاضی دریافت پروانه بهره برداری که از سال 94 اقدام کرده اند، تقاضای 400 شرکت مورد تایید مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این سیر کند، کمبود منابع مالی با سود مناسب نیز از دیگر مشکلات این شرکتهاست و بی اعتمادی به محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار داخلی، تاخیر در تامین مالی قراردادهای دولتی منعقد شده و  ضعف بازاریابی و تجارت محصولات توسط شرکت های دانش بنیان از دیگر کاستی های این حوزه است که نیاز به توجه دارد.

ماهرانی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان در شورای گفتگوی استان بیان کرد: از هر ظرفیت و راهکار قانونی برای حمایت و توسعه فعالیت این شرکت ها باید استفاده موثر کرد.

وی ادامه داد: در این شورا مشکلاتی از جمله برخورد سلیقه ای با این شرکت ها در ارزش افزوده و حوزه مالیات، عدم شفافیت و ارائه شناسنامه عملیاتی بسیاری از دستگاه های دولتی، فقدان سیاست مشخص نسبت به توسعه كسب وكارهای نوپا و شركت های دانش بنیان و ... مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است و تلاش می شود تا مشکل جذب سرمايه و خلاهای قانونی در اين زمینه رفع شود.

ماهرانی تصریح کرد: اختصاص كد كارگاهی و شفافیت برخورد سازمان تامین اجتماعی با برخی كسب و كارهای جديد باید در حوزه شرکت های دانش بنیان و نو پا باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

کد خبر 958977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha