گازدار شدن ۸ روستای محور قره‌تپه ماکو

رئیس اداره گاز ماکو گفت: همزمان با هفته دولت، ۸ روستای محور قره تپه ماکو گاز دار می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از روابط عمومی اداره گاز ماکو ،« رسول نوری‌نسب» گفت: محور قره‌تپه شامل روستاهای قره‌تپه، اولنلر، بلجک، یعقوب‌علی کندی، قزلداغ عجم، کرد، هندور و هاسون است که عملیات گازرسانی به آنها همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود تا ۱۲۰۰ خانوار این روستاها از گاز طبیعی برخوردار شوند.

 

رئیس اداره گاز ماکو با اشاره به ضریب نفوذ ۲۵ درصدی گاز در میان خانوار روستایی ماکو، اظهار کرد: با روشن شدن این محور، میزان این ضریب نفوذ به ۳۴ درصد خواهد رسید.

 

به گفته نوری‌نسب، برای گازرسانی به روستاهای این محور در مجموع، ۱۵/۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

این مسئول در‌ ادامه درباره پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان گفت: محور حسولزگی که شامل روستاهای تیکمه کرد، خله زاغاسی، عیسی‌خان، حصار، تازه‌کند آداغان، حسولزگی، میرزاخلیل و حسوشکی شبکه‌گذاری به اتمام رسیده و پس از تزریق گاز محور قره تپه، این محورها نیز تزریق گاز خواهند شد.

 

وی خلطرنشان کرد: در محور یاریم قیه شامل روستاهای: یاریم قیه علیا، سفلی و وسطی، خرمن یری، قوریشگاک نیز همزمان خط تغذیه و شبکه‌گذاری در حال اجراست.

 

نوری‌نسب همچنین با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی محور هاسون، اظهار کرد: این محور نیز شامل روستاهای تلیم‌خان سفلی، مخند، هاسون بزرگ و کوچک، تاتار، اینجه علیا، محمودآغلی و میرزادولماز است که سه روستای هاسون بزرگ و کوچک و تاتار پس از تزریق گاز محور قره تپه و نصب ایستگاه‌های TBS تزریق گاز خواهند شد.

کد خبر 958987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha