​حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان در دفتر خبرگزاری شبستان/ اهتمام به مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان

مازندرانی گفت: براساس تفاهم با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در هر ترم یک مهارت فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا مازندرانی» رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان ظهر امروز (دوشنبه 20 مرداد) از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان بازدید کرد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان در این بازدید گفت: بیش از دو هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان تحصیل می کنند.

 

مازندرانی به افزایش مهارت در دانشجویان دانشگاه فراهنگیان تاکید کرد و افزود: یکی از این موضوعاتی که در این راستا پیگیری می کنیم بحث افزایش سواد رسانه ای است و قطعا با فراگیری این مهارت دانش آموزان نیز در آینده با سواد رسانه ای آشنا خواهند شد و این اتفاق می تواند تحول رسانه ای خوبی در سطح استان رقم بزند.

 

وی متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان به مبحث مهارت فنی نیز ورود پیدا کرده است و تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه ای منعقد شده است تا هر ترم یک مهارت را فرا بگیرند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه باید معلمان را با مهارت های مختلف جامعه آشنا کنیم، متذکر شد: درب های دانشگاه های فرهنگیان به سوی خبرگزاری ها و اقشار مختلف جامعه که می توانند به سطح مهارت و آگاهی دانشجویان کمک کنند باز است و قطعا با توجه به وظیفه خطیر معلمی در آینده فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می توانند جامعه را به سمت تعالی سوق دهند.

 

مازندرانی متذکر شد: فعالیت های دانشگاه فرهنگیان از سال 91 در ساختار جدید پیگیری می شود و بیش از هشت سال از فعالیت دانشگاه فرهنگیان در استان می گذرد و در این ظرفیت دانشجویان از 300 تا 400 نفر به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با توجه به فقر استان می تواند در بخش های آموزشی و  همچنین بازنشستگی دو سوم از معلمان در طول پنج سال آینده و خروج آنها از چرخه آموزش و پرورش تا دو برابر افزایش پیدا کند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان یادآور شد: دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان دغدغه فارغ التحصیلی ندارند و از بدو ورود به دانشگاه جذب و استخدام می شود و انگیزه لازم  را برای ادامه کار پیدا می کند.

 

مازندرانی افزود: رسالت دانشگاه فرهنگیان براساس نقشه جامع علمی کشور تربیت نیرو است و تنها دانشگاه حاکمیتی و ماموریت محور برای تربیت نیروهای تربیتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رویم.

 

کد خبر 959038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha