سازمان خصوصی سازی اجازه عرضه بلوکی پالایشگاه‌ها را دارد

صالح گفت: هیأت واگذاری اجازه عرضه بلوکی پالایشگاه‌ها را به سازمان خصوصی سازی داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علیرضا صالح» در گفتگو با تیتر امشب (دوشنبه 20 مرداد) در پاسخ به این سوال که مشکل عرضه سهام پالایشگاه ها از سمت وزارت نفت بوده یا خیر گفت: شب گذشته  به نقل از بنده مصاحبه ای منتشر شده که مربوط به اردیبهشت ماه  بود.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در آن زمان برنامه عرضه ETF اول مطرح شده بود که وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه تخصصی بانک‌ها و بیمه‌ها در اردیبهشت ماه  صندوق دارایکم را تشکیل و واحد‌های آن صندوق را از طریق پذیره نویسی به عموم مردم عرضه کرد. همان زمان قرار بود در اوایل شهریور بحث عرضه صندوق پالایشی را مطرح کنیم که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای تأسیس این صندوق توسط  وزارت‌خانه نفت فراهم نشد و در نتیجه این صندوق تأسیس نشد.

 

صالح تصریح کرد: پس از اینکه روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF پالایشی به نتیجه نرسید سازمان خصوصی سازی پیشنهاد عرضه باقیمانده سهام دولت در این ۴ پالایشگاه به صورت بلوکی را به هیات واگذاری ارائه داد و بر آن اساس در تاریخ ۵ مرداد هیات واگذاری اجازه عرضه بلوکی پالایشگاه‌ها را به  سازمان خصوصی سازی داد.

 

وی ادامه داد: در صورتی که عرضه بلوکی این پالایشگاه‌ها موفق نباشد سازمان خصوصی سازی به صورت خرد و تدریجی و به صورت عرضه شناور باقیمانده سهام این پالایشگاه‌ها را به عموم مردم در بازار سرمایه عرضه می‌کند./

کد خبر 959138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha