پرداخت وام کارفرمایی به بنگاه های اقتصادی نکا در ازای بکارگیری فرزندان مددجو

بریمانی ورندی گفت: پرداخت وام کارفرمایی توسط کمیته امداد به بنگاه های اقتصادی در ازای بکارگیری فرزندان مددجو در نکا یکی از برنامه های مهم امداد برای توانمندسازی خانواده های امداد است.

« حسین بریمانی ورندی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا گفت: در راستای تحقق شعار سال با عنوان « جهش تولید» پرداخت وام کارفرمایی توسط کمیته امداد به بنگاه های اقتصادی در ازای بکارگیری فرزندان مددجو و یا پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان به مدت دوسال اجرایی می شود.

 

رئیس کمیته امداد نکا افزود: کمیته امداد، در ازای بکارگیری هر فرزند مددجو 50 میلیون تومان تسهیلات کارفرمایی با سود 4 درصد به بنگاه های اقتصادی پرداخت می کند تا در جهت رفع فقر گام بردارد.

 

وی اظهار کرد: همچنین کمیته امداد می تواند در صورت بکارگیری و بیمه نمودن فرزندان مددجو هم به مدت دو سال حق بیمه این افراد را پرداخت کند.

 

بریمانی ورندی با بیان اینکه سال گذشته سه فقره وام 50 میلیون تومانی به کارفرمایان پرداخت شد، یادآور شد: این وام ها در ازای بکارگیری فرزندان مددجو در واحدهای اقتصادی نکا پرداخت شد.

 

رئیس کمیته امداد نکا اضافه کرد: امسال هم از 10 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات اشتغال باید 10 درصد به کارفرمایی اختصاص یابد که از کارفرمایان برای اشتغال فرزندان مددجو و تخصیص اعتبارات و تسهیلات به آنان دعوت می شود.

 

وی گفت: نوسانات قیمت در بازار موجب شده است که طرح های اشتغال خرد با استقبال خوبی مواجه نباشد و ریسک پذیری افراد را کاهش داده است و در این راستا کارفرمایان و صاحبان بنگاه های اقتصادی می توانند با ایجاد اشتغال برای فرزندان مددجو از تسهیلات کم بهره برخوردار شده و اشتغال مناسب ایجاد کنند.

بریمانی افزود: برای به کارگیری فرزندان مددجو در واحدهای اقتصادی با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت، جلسات متعددی با کارفرمایان انجام شد تا با ایجاد رغبت در بین آنان، افراد را به سمت اشتغال فرزندان مددجو سوق دهیم.

 

رئیس کمیته امداد نکا ادامه داد: فرزندان مددجو هم با اشتغال در این واحدهای اقتصادی و تولیدی، ضمن ایجاد اشتغال و بیمه، استرس اقساط آنان در قبال ایجاد بنگاه اقتصادی خرد کم شده و به طور مستمر از حقوق ماهانه برخوردار می باشند.

 

برمانی تصریح کرد: تعهد این طرح ها  و اختصاص وام کارفرمایی به واحدهای اقتصادی سه ساله و نظارت ما هم سه ساله است.

کد خبر 959139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha