بهبود تجهیزات مساجد در «شین چیانگ» چین

منطقه «شین چیانگ» چین در جهت بهبود تجهیزات مساجد، وسایل گرمایشی و سرمایشی برای مساجد نصب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المال»، منطقه «شین چیانگ» واقع در شمال غرب چین طی سال های اخیر به طور مستمر برای بهبود تجهیزات مساجد اقدام کرده است و تلاش دارد راحتی را برای نمارگزاران مسلمان فراهم کند.

 

مقامات محلی در این باره گفتند: به همین منظور در تمامی مساجد منطقه وسایل گرمایشی و سرمایشی نصب شده است و دفاتر و وضوخانه های آن توسعه یافته است.

 

«مامات احات»، امام مسجد «راستجاما» شهر «آکسو» گفت: این مسجد در دهه هشتاد قرن گذشته از چوب و گل ساخته شده است و در طول این سال ها سیم کشی آب و برق آن مستهلک شده است و تمامی نمازگزاران نیز خواستار اصلاح مسجد شده بودند.

 

در سال 2017 میلادی، دولت محلی زمینی به مساحت پنج هزار و 300 متر مربع را به احداث مسجد جدید اختصاص داد  و سالن نماز آن یک هزار و 400 متر مربع است و برای یک هزار و 200 نمازگزار ظرفیت دارد.

 

وی افزود: این مسجد به وسایل سرمایشی و گرمایشی مجهز شده است.

 

همچنین دیوارهای سالن نماز مسجد «تاووغازی» در ایالت «هوتان» دچار شکاف شده بود و این مسجد قدیمی در معرض خطر ریزش قرار داشت که بازسازی شد.

 

«احمد محمود»، امام جماعت این مسجد گفت: این مسجد به شکلی بازسازی شده که در برابر زلزله هشت ریشتری مقاوم است و سیستم گرما و سرمای جدید برای آن نصب شده است.

 

«محمود اوسمان»، مدیر کمیته امور ملی منطقه شین چیانگ گفت: برخی مساجد کوچک نیز به خواست مسلمانان بازسازی شده است تا نمازگزاران به راحتی بتوانند در آن نماز بخوانند.

کد خبر 959161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha