نیازمند توجه ویژه مسئولان به  ظرفیت‌های مساجد هستیم

مدیر کانون نورالحسین با اشاره به ظرفیت های مساجد گفت: مسئولان به ظرفیت های مساجد در زمینه های مختلف توجه داشته باشند چرا که فضای سالم دینی بسیار مورد استفاده و موثر خواهد بود .

حجت اله قاسمی مدیر کانون نورالحسین با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی برنامه های کانون شده است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در سال های گذشته برنامه های فرهنگی ،دینی، ورزشی متنوعی داشتیم که با استقبال خوب جوانان مواجه شد و موفق به جذب تعداد زیادی از جوانان شدیم و بسیار موفق عمل کردیم اما کرونا برنامه هارا دچار اختلال کرده و بیشتر برنامه ها تعطیل شده است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، خاطر نشان کرد:این کانون از زمان شیوع کرونا تا کنون  اقداماتی نظیر ضد عفونی معابر، تهیه 6هزار ماسک و توزیع آن ،  تهیه بسته های معیشتی و کمک به اقشار کم درآمد انجام داده است.

 

مدیر کانون نورالحسین، افزود: با کمک برنامه های فرهنگی و اردو های فرهنگی_ورزشی می توان در جذب جوانان موثر عمل کرد چرا که به وسیله راه ارتباطی مستقیم این کار شدنی نخواهد بود .

 

وی با اشاره به تاثیر رسانه و جایگاه ویژه آن در دنیای امروزی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در امور فرهنگی و دینی رسانه بوده و می تواند با زمان شناسی و مخاطب شناسی صحیح عملکرد مطلوبی داشته باشد .

 

وی در در ادامه ضمن اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کار فرهنگی در دنیای امروز تاکید کرد: در این راستا اقدامات متنوعی می توان انجام داد و به کمک آن می شود جوانان را از انحرافات دینی حفظ و به سمت مساجد و کانون ها سوق داد.

 

قاسمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح همدلی و مواسات در عید غدیر، ابراز داشت: یک گوسفند و ۱۵۰۰ پرس غذای گرم به کمک خیرین و هیات امنای مساجد تهیه وبین نیازمندان توزیع شد .

 

وی از ذبح 10گوسفند در دهه ولایت خبرداد و گفت: از ۱۵ اسفند ماه سال ۹۸ تا ماه مبارک رمضان مبلغ 1میلیارد و 200میلیون ریال وجه نقد جمع آوری شده و بین خانواده های بی بضاعت توزیع شد .

 

قاسمی با بیان اینکه برگزاری عزاداری ماه محرم مستحب است ولی حفظ جان مردم واجب تر، تصریح کرد: در ماه محرم سعی کنیم در کنار عزاداری ها  فضایل و رشادت های امام حسین و یارانش را به صورت های متنوع در اختیار مردم قرار دهیم و نقشه های دشمنان اسلام و اهل بیت را که سعی درکمتر جلوه دادن محروم ودین اسلام را دارند از بین برده و شور حسینی را در راستای شعور حسینی  با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت ها به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا به ارمغان آوریم.

کد خبر 959263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha