کادر پزشکی ایران در کربلای معلی

حیدری بااشاره به حضور 12 میلیون شیعه در کربلا، از استقرار 3 چادر ارائه خدمات پزشکی در کربلا خبرداد و گفت: 65 نفر کادر پزشکی مجرب از 5 روز قبل از اربعین در کربلا حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در نشست خبری بااصحاب رسانه با بیان اینکه اربعین امام حسین(ع) 12 میلیون شیعه درکربلا جمع می شوند، گفت: این تجمع بزرگترین تجمع شیعیان جهان است و به همین جهت 10 روز قبل از اربعین تمام مسیرهای ورودی به سمت کربلا بسته می شود و زائران با پای پیاده به حرم مشرف می شوند.

حیدری با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت در اعیادی همچون نیمه شعبان و مناسبت های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی اقدامات پزشکی ویژه ارائه می دهد، افزود: در اربعین تیم پزشکی از 42 نفر به 65 نفر ارتقا می یابد و این افراد در 3 چادر سیار در کربلا مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه 2 چادر در کربلا و یک چادر در خارج از کربلا استقرار می یابد، ادامه داد: کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت 5 روز قبل از اربعین در کربلا مستقر می شوند و تا دو روز قبل از اربعین به ارائه خدمات پزشکی به تمام ملیت ها می کنند.

معاون عتبات عالیات حج و زیارت خاطرنشان کرد: این گروه پزشکی از طریق پرواز هوایی تهران و نجف که امیدواریم باز بماند، وارد عتبات می شوند.

وی درمورد ارائه خدمات ویژه در فوریت های تصادفات و بمب گذاری های تروریستی، اظهارکرد: با توجه به انفجاری که در سال 84 اتفاق افتاد و استقرار برخی از بیماران در بیمارستان های عراق بنا داریم که در حوادث ضروری چون حوادث جاده ای و بمب گذاری ها، در شهرهای نزدیک مرزی "خوزستان و مهران" اکیپ های پزشکی به صورت آماده باش حضور داشته باشند.

حیدری یادآورشد: استقرار بیماران در سال 84 در بیمارستان عراق موجب عفونت بیماران شد و به همین جهت برای ساماندهی در حوادث غیرمنتظره تمام اقدامات پزشکی لازم برای پوشش بیماران احتمالی حوادث غیرمترقبه در شهرهای مرزی دیده شده است.

وی گفت: تمام پزشکان، پرستان و کادر اعزامی که در عتبات عالیات ارزشیابی خوبی از عملکرد آنها به عمل آمده باشد، در لیست کادر پزشکی اعزامی عمره قرار می گیرد و پس از ارزشیابی در این لیست در لیست کادر پزشکی حج تمتع قرار می گیرند.

 

پایان پیام/

کد خبر 95933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha