افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

بختیاری گفت: برای کاهش فقر افرایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بودجه سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز (21 مرداد ماه 1399) برگزار کرد گفت: نگرانی هایی نسبت به دانش آموزان نیازمند داشتیم که به دلیل نداشتن تجهیزات از آموزش های مجازی باز بمانند با آموزش و پرورش جلسه گذاشتیم و ضمن شناسایی دانش آموزان اولویت دار،  قرار شد در مرحله اول ۵۰ هزار تبلت ارایه شود و در کل به ۲۵۰ هزار تبلت نیاز داریم.

 

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تعداد ۲۵ هزار تبلت بنیاد مستضعفان، تعداد ۱۰ هزار ستاداجرایی امام(ره) اهدا کردند و اپراتورها هم قرار است تعداد زیادی تبلت به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد بدهند.

 

وی از اجرای طرح اطعام حسینی خبر داد و گفت: این طرح از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که میان نیازمندان بسته های غذایی توزیع می شود. 82 درصد افزایش کمک در عید قربان داشتیم که ۲۰۵ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است از این میزان، ۱۲ میلیارد تومان نقدی بود و ۱۹۲ میلیارد هم غیر نقدی کمک شده است.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در بحث اشتغال ۴هزارو ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ارایه شد.  بیش از ۳۴۵ هزار نفر وام قرض الحسنه با رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای امسال هم تسهیلات ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال اعتبار داریم.

 

بختیاری بیان کرد: برای کاهش فقر افرایش ۲۰ درصدی مستمری در بودجه سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره تاثیر کرونا پشت نوبتی ها تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مراجعات امسال قابل مقایسه با سال گذشته نیست و مراجعات افزایش یافته است. در این زمینه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه‌های جهادی و بسیج کمک‌های زیادی به امداد کردند.

 

وی یاد آورشد: به افراد تحت پوشش کمیته امداد که کسب‌وکار آنها در اثر شیوع ویروس کرونا با مشکل رو به روش شده بود، مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت کرده‌ایم.

کد خبر 959388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha