جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای سیل زده

حسینی گفت: ۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل گلستان در سال ۹۸ در نظر گرفته شد که ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» عصر امروز (سه شنبه 21 مرداد) در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل دیده گلستان اظهار کرد: تعهد بازسازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب دیده از سیل سال گذشته در خردادماه به پایان رسید و تنها سه درصد ساخت و ساز در سال 99 شروه شده است که تا پایان شهریور کار ساخت و ساز آنها به پایان می رسد.


مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: در سال 99 برای جبران خسارت 274 واحد مسکونی که در سال 98 خسارت دیدند اقدام شد که 98 درصد از این واحدها در مرحله فونداسیون، 66 درصد در مرحله اجرای اسکلت و 22 درصد در مرحله اجرای سقف و 10 درصد نیز کار سفت کاری را به پایان رساندند.

 

حسینی بیان کرد: در بخش آق امام 26 واحد به صورت 100 درصد تخریب شده است و با وجود آنکه مصوبه دولت هنوز برای جبران خسارت ها در این بخش صادر شده اما کار پی کنی این واحدها را انجام دادیم و 96 درصد در محل فونداسیون و اجرای اسکلت هستند و 33 درصد اجرای سقف در این منطقه انجام شده است و این واحدها را تا پایان شهریور به بهره برداری خواهیم رساند.

 

وی بیان کرد: در بخش سیل شرق استان در 25 تیر امسال نیز 392 واحد خسارت دیده است که 43 واحد از این واحدهای مسکونی نیاز به بازسازی مجدد دارد.


مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: با توجه به اینکه به فصل بارندگی نزدیک می شویم به 200 واحد تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده شده تا کار تعمیر را انجام دهند و 43 واحد نیز به بانک معرفی شدند که بتوانند کار را آغاز کنند و این واحدها بتوانند تا شهریور کار را به سقف برسانند و بتوانیم تا پایان سال این واحدها را تحویل دهیم.

 

حسینی متذکر شد: در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل نیز  588 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که از این میزان  228 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بود که 100 درصد این اعتبارات در حوزه بازسازی مسکن شهری و روستایی جذب شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات روبنایی از اعتبارات استانی و ملی 74 میلیارد تومان اعتبار برای 721 پروژه در 400 روستا تعریف شد که مطالعات و مناقصات و انتخاب پیمانکار انجام شده است و 60 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین 100 درصد این اعتبارات جذب شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: در ماه گذشته 115 پروژه در آزادشهر با اعتبار 20 میلیارد تومان به بهره برداری رساندیم.

 

 

کد خبر 959422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha