انعقاد ۲۲۳ قرارداد حاصل ارتباط دانشگاه شهیدچمران اهواز با صنعت

خواجه با اشاره به ارتباط دانشگاه شهید چمران اهواز با صنعت در چند سال اخیر گفت: در سال ۹۸، ۲۲۳ قرارداد به ارزش یک‌هزار و ۵۳۰ میلیارد ريال میان دانشگاه چمران و صنعت منعقد شد و رشد چشم‌گیری نسبت به سال ۹۷ داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامحسین خواجه» امروز (سه‌شنبه 21 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز کشور در شرایط خطیر و سرنوشت‌سازی قرار دارد و تحریم‌های ظالمانه استکبار ایجاب می‌کند که از تمام ظرفیت‌ها و امکانات در جهت مقابله با این تحریم‌ها استفاده و تلاش‌های صورت گرفته را منعکس کنیم.

 

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه این دانشگاه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود نسبت به انجام وظیفه خطیر خود اقدام کرده افزود: ارتباطی که طی چند سال اخیر دانشگاه شهید چمران با حوزه صنعت داشته در طول تاریخ 65 ساله این دانشگاه بی‌سابقه بوده و باید با افتخار بیان کنیم که در دوران طلایی ارتباط با صنعت و جامعه قرار داریم و توانستیم پروژه‌های ملی و بزرگی به انجام برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد قراردادهای صنعت با این دانشگاه از 103 مورد در سال 97 به 223 مورد در سال 98 رسیده است که افزایش بسیار چشم‌گیری را نشان می‌دهد اضافه کرد: همچنین ارزش قراردادهای ما از 245 میلیارد ريال در سال 97 به یک‌هزار و 530 میلیارد ريال در سال 98 افزایش داشته که این رقم بی‌سابقه بوده است.

 

خواجه با بیان اینکه سه طرح پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در میان طرح‌های برگزیده وزارت علوم قرار داشت و از مجریان این طرح‌ها تقدیر شد عنوان کرد: در دوران کرونا این دانشگاه در کمتر از چهار روز از توقف فعالیت‌های حضوری دانشجویان، توانست آموزش مجازی را فعال کند و تاکنون 2 هزار و 300 کلاس درس ارائه داده است.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین امکان کلاس‌های غیرحضوری برای دانشجویان خارجی که طبق ابلاغیه ستاد کرونا مجبور به ترک کشور شده بودند، نیز فراهم شد ابراز  کرد: دانشگاه چمران حداقل زیرساخت‌های لازم را برای آموزش مجازی در سال ۹۷ فراهم کرده بود و دانشگاه‌های کشور موظف بودند بیش از ۱۵ درصد از دروس دانشگاهی را به صورت مجازی ارائه کنند که با شرایط کرونا این رقم افزایش یافت.

 

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز  ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت داشته که می‌توان به ارائه مشاوره‌های آنلاین به دانشجویان، تهیه کلیپ‌های آموزشی، انتشار 27 شماره نشریه به صورت الکترونیکی، تولید کلیپ‌های آموزشی و فرهنگی در خصوص کرونا و ... اشاره کرد.

 

ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در جهت در انعکاس مشکلات، موفقیت‌ها و کمبودهای دانشگاه و استان یاد آور شد: یکی از اقدامات خوب رسانه‌ها در دوران کرونا بود که توانستند با اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه حفظ سلامتی جامعه و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهم و خطیری را ایفا کنند که تلاش‌های آنها قابل تقدیر است.

 

کد خبر 959428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha