لایروبی ۶۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان تا پایان شهریور ماه

حسینی با بیان اینکه پس از سیل ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی شده است، گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری ۶۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محسن حسینی» عصر امروز (سه شنبه 21 مرداد) در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل دیده گلستان اظهار کرد: پس از سیل براساس موافقت نامه انجام شده با سازمان برنامه و بودجه بنا شد نسبت به لایروبی 200 کیلومتر از رودخانه ها در نقاط پرخطر  اقدام شود که 85 درصد از این لایروبی و زهکشی انجام شده است.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان گلستان ادامه داد: 15 درصد از لایروبی رودخانه ها باقی مانده است که امیدواریم این میزان تا پایان شهریورماه امسال لایروبی شود.

 

حسینی متذکر شد: در ابتدا بنا بود به صورت اعتبارات نقدی نسبت به لایروبی رودخانه های استان اقدام شود لذا توافق اولیه برای اجرای 300 کیلومتر لایروبی بود که با توجه به اینکه محل اعتبارات از طریق اسناد خزانه تأمین شد این میزان به 200 کیلومتر کاهش یافته است.

 

وی بابیان اینکه 200 کیلومتر در حین سیل نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام شد، افزود: بعد از سیل با سایر توافق نامه ها و همکاری نیروی مسلح و پیمانکاران نیکوکار توانستیم بخشی از رودخانه های استان را لایروبی کنیم.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان گلستان متذکر شد: بر اساس توافق نامه با برنامه و بودجه بنا بود 200 کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شود که تاکنون 140 کیلومتر آن به پایان رسیده است و 60 کیلومتر دیگر تاپایان شهریورماه اجرا خواهد شد.

 

حسینی بیان کرد: در شهرستان آزادشهر نیز در 5 نقطه به مساحت پنج کیلومتر نسبت به لایروبی رودخانه های اقدام شد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه برای لایروبی 200 کیلومتر از رودخانه های استان 40 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه اعتبار در نظر گرفته شده است این میزان اعتبار کفاف نمی کند و انتظار داریم از محل ماده 10 و 12 سال 99 نسبت به تأمین اعتبار برای اجرای لایروبی نقاط پرخطر استان اهتمام شود.

 

کد خبر 959467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha