باید به نیروهای هیاتی و مذهبی اعتماد کنیم

حجت‌الاسلام نجیبی گفت: در برگزاری مراسم‌های محرم و صفر باید به نیروهای هیاتی و مذهبی اعتماد کنیم چرا که همیشه پای کار بودند و اکنون نیز بنا بر فتوای مقام معظم رهبری این مسئله را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی نجیبی» عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد) در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آبادان با موضوع برگزاری مراسمات ایام ماه محرم، ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی و دانشکده علوم پزشکی آبادان در مسیر مقابله با ویروس کرونا، رمز موفقیت انقلاب را تبعیت از ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: هر جا از اوامر ولی امر مسلمین تبعیت کردیم موفق بودیم و هر کجا تشتت کردیم، گرفتار شدیم.

 

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) آبادان به بیانات مقام معظم رهبری در بحث بیماری کرونا و برگزاری مراسمات ایام محرم اشاره کرد و افزود: ایشان در این بحث تکلیف کار همه را مشخص کردند و ما هیچ اختلافی در این باره نداریم؛ اکنون همه ما تکلیف‌مان تبعیت از ستاد مبارزه با کروناست.

 

وی در راستای برنامه‌ریزی صحیح امور مربوط به بحث کرونا و برگزاری مراسمات ایام محرم خواستار مدیریت واحد و متمرکز در شهرستان آبادان شد و اضافه کرد: اکنون با مسئله‌ای تحت عنوان بیماری کرونا روبه‌رو هستیم که باید آن را مدیریت کنیم.

 

حجت‌الاسلام نجیبی با بیان اینکه باید برگزاری مراسمات در مساجد و حسینیه‌ها و همچنین زیارتگاه‌ها به صورت جداگانه بررسی شوند تصریح کرد: در بحث برگزاری مراسمات ایام محرم باید هیات‌هایی که می‌توانند این آئین را برگزار کنند مشخص شوند؛ این موضوع را باید به دو صورت یکی به طور کلی برای مساجد و حسینیه‌ها و دیگری تصمیمی خاص برای برخی از اماکن مذهبی مانند زیارتگاه‌های سیدعباس و خضرنبی انجام دهیم.

 

وی به تبیین مسائل پیرامون برگزاری مراسمات محرم در ایام کرونا برای خطبا، روحانیون، مسئولان هیات‌ها و مداحان اشاره کرد و ادامه داد: ما این توانایی را داریم که با همه این بزرگواران جلساتی را برگزار و مسائل را برایشان تبیین کنیم.

 

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) آبادان ابراز کرد: اکنون در بسیاری از مساجد نماز جماعت با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و در بسیاری از مساجد نمازگزاران مهر و جانماز خود از منزل به همراه می‌آورند چراکه امام جماعت مساجد مسائل را برای آنها تبیین کرده است.

 

وی عنوان کرد: در برخی از مساجد با توجه به عدم رعایت مردم امام جماعت به مدت دو روز نماز را تعطیل کرد و از روز سوم اعلام کرد چنانچه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود کلا مسجد را تعطیل می‌کند، لذا این باعث شد تا خود مردم نیز رعایت کنند.

 

حجت‌الاسلام نجیبی با بیان اینکه افراد و هیات‌های مذهبی شهرستان برای برگزاری مراسمات ایام محرم نگران هستند تاکید کرد: برخی از افراد مذهبی شهر و کسانی که در مسئله کمک‌های مومنانه، سیل، شوری آب و ... پیش‌قدم هستند با ما تماس می‌گیرند و خواستار مشخص شدن برگزاری مراسمات ایام محرم شده‌اند. چرا که می‌خواند در هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌های خود مراسمات را برگزار کنند ضمن اینکه تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا نیز هستند.

 

وی با اشاره به اینکه نظرم این است که حتی باید ساعت سخنرانی و مداحی را نیز مشخص کرد یاد آور شد: اکنون همه مردم فهیم ما در حال رعایت اصول بهداشتی هستند و از ماسک استفاده می‌کنند، به نیروهای هیاتی و مذهبی هم باید اعتماد کنیم چرا که همیشه پای کار بودند و اکنون نیز بنا بر فتوای مقام معظم رهبری این مسئله را رعایت می‌کنند.

 

کد خبر 959498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha