سه شنبه های تکریم در منزل شهید قنبری برگزار شد

طرح ملی سه شنبه های تکریم در منزل شهید«فرنوش قنبری» از شهدای والامقام شهرستانمرزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم این هفته، با حضور رضا جمشیدی سرپرست فرمانداری، حجت الاسلام اصغر ابراهیمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاپور تشرینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، توکل شیخی مدیر بیمارستان شهید بهشتی و سرپرست دفتر نظارت بازرسی شورای نگهبان، عبدالله علایی فرد عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و عصمت ضارب نماینده اداره ورزش و جوانان در منزل شهید فرنوش قنبری از شهدای آستارا برگزار شد.

 

در این برنامه از پدر شهید قنبری تجلیل شد و حاضرین ضمن قرائت فاتحه یاد آن شهید والامقام را گرامی داشتند.

 

«رضا جمشیدی» در این آیین ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و قدردانی از صبوری و ایثار خانواده های معظم شاهد، گفت: شهدا امنیت، مقام و جایگاهی را که امروز در آن هستیم را با رشادت ها و جانفشانی های خود برای ما فراهم کردند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا افزود: تکریم خانواده های شاهد وظیفه دینی و انقلابی است و باید فرهنگ قدردانی از این بزرگواران در جامعه نهادینه شود.

 

جمشیدی گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح سه شنبه های تکریم است.

 

گفتنی است، شهید فرنوش قنبری در یکم فروردین ۱۳۵۱ در روستای باغچه سرا شهرستان آستارا چشم به جهان گشود.

 

این شهید والامقام در ۲۳ بهمن سال ۱۳۷۱ در تنگه کوشک استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از تشیع در گلزار شهدای روستای باغچه سرا بخش مرکزی بندر آستارا به خاک سپرده شد.

 

به گزارش شبستان، طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداو ایثارگران و نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله و نیز تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت تدوین و اجرا می شود.

کد خبر 959499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha