زندگی پایدار نیازمند دستیابی به تفاهم مشترک است

میرغضنفری با اشاره به اینکه زوجهای جوان برای رسیدن به یک زندگی پایدار باید به تفاهم مشترک برسند، گفت: ازدواج های احساساتی، زودگذر، بدون منطق و عقلانیت از دلایل آمار بالای طلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز(سه شنبه، 21 مرداد ) در دیدار با زوجهای جوان کارمندی که در زمان همه گیری ویروس کرونا بدون برگزاری مراسم عروسی ازدواج کردند، گفت: کار ارزشمند شما جوانان در زمانی که همه به دنبال تجملات و ظواهر زندگی هستند ماندگار و اثر گذار بوده و به الگویی برای جوانان تبدیل شده اید.

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه پایان هر اندیشه عمل است، یادآور شد: اتفاق مهم زندگی هر فردی که مسیر زندگی اش بر اساس آن رقم می خورد، ازدواج است.

 

وی سپس همگام، همطراز، همفکر، همدل، در یک سطح اجتماعی و اقتصادی بودن را از مهمترین ویژگی های یک ازدواج موفق اعلام کرد و افزود: زوج های جوان با صبوری می توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند چراکه یکی از مشکلات جوامع علی الخصوص در حوزه جوانان تصمیم گیری ها بر اساس احساسات است.

 

میرغضنفری با اشاره به اینکه این امر موجب می شود افراد نتوانند در کار و زندگی تصمیماتی بر مدار منطق اتخاذ کنند، متذکر شد: با نگاهی به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می توان درس همدلی، همراهی و زندگی بر مدار عشق بودن را از زندگی بزرگترین زوج دنیای اسلام فرا گرفت.

 

وی از جوانان خواست برای یکدیگر وقت بگذارند و عشق، لذت بردن از زندگی، همکلامی را در همراهی با هم ببینند تا در یک مسیر مطمئین قرار گیرند و افزود: در غیر اینصورت کانون زندگی به بیراهه خواهد رفت.

 

وی به زوج های جوان توصیه کرد: در ابتدای زندگی درخواست های نامعقول از هم نداشته باشند و با یاری و همکاری هم برای برخورداری از یک زندگی لذت بخش تلاش کنند.

 

لازم به ذکر است، در این دیدار شش زوج از ادارات دادگستری، شیلات و بهزیستی مورد تقدیر فرماندار انزلی قرار گرفتند.

کد خبر 959501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha