کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا است

رضاعی،گفت: کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، فرزین رضاعی امروز (21مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار در سنندج، اظهار داشت: خبرنگاران نقش آفرین در عرصه های مختلف هستند وما قدردان خبرنگارانی هستیم که به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کنند چراکه خبرنگار حرفه‌ای در راستای جهت‌دهی، گفتمان‌سازی و بسترسازی گفتمان‌ها در سطح جامعه رسالت خطیری دارد.

وی جانبداری از مردم را از دیگر وظایف خبرنگاران عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خیرخواهی مردم را اولویت کاری خود قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  درادامه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید١٩ در استان کاهش یافته است،افزود: کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا است.

 

وی تصریح کرد: هر چند آمار مبتلایان به کووید١٩ کاهش یافته است، اما بیم آن می‌رود که با بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی، شاهد تکرار روزهای تلخ اواخر خرداد باشیم.

 

رضاعی  با ابراز نگرانی از آغاز فصل سرما و همزمانی آنفولانزا و کرونا، افزود: بیشترین نگرانی ما بابت شروع پاییز است، به همین خاطر آنچه که باید در عرصه اطلاع رسانی اولویت داشته باشد، تمرکز بر سلامت و جان مردم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه استفاده از ماسک  الزامی است،افزود: از میان رفتن سرمایه‌های انسانی، ضایعه و خسرانی است که نباید با بی‌توجهی به الزامات بهداشتی منجر به افزایش آن شد.

 

رضاعی با اعلام اینکه از لحاظ  سرانه فضای فیزیکی، فضای ورزشی و فرهنگی، تعداد دانشکده‌ها و بسیاری از امکانات در حوزه آموزش با میانگین کشوری  فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: تلاش هایی در این خصوص صورت گرفته و امید آن می‌رود که این فاصله کاهش یابد.

 

وی در ادامه  با درخواست از خیرین نسبت به فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش، بیان کرد: در استان کردستان بیش از آنکه به ساخت درمانگاه نیاز داشته باشیم، می‌طلبد حوزه آموزش تقویت شود لذا با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور لازمه تحقف این امر حمایت خیرین از دانشگاه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اذعان به اینکه از ابتدای آغاز کرونا همزمان با کل کشور، ستاد استانی در کردستان تشکیل شد، تصریح کرد: ۳۹۵ نفر در کارگروه پشتیبانی به کار گرفته شدند.

 

وی در ادامه  افزود: ترس مردم از عدم مراجعه به بیمارستان‌ها جهت درمان خود می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان در قالب کارگروه‌های اطلاع رسانی عمومی، مراقبت و درمان، تعیین دارو، شناسایی موارد مشکوک و پشتیبانی فعالیت‌هایی در راستای مبارزه با این بیماری شروع شد.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص مقابله با موج احتمالی دیگر  بیماری کرونا در فصل پاییز را داریم.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: خبرنگاران کارآمد با اطلاع‌رسانی صحیح و سریع، ستون و اساس توسعه هر کشوری هستند و میتوانند چشم و گوش مسولین باشند.

 

ابراهیم قادری با اشاره به وضعیت مناسب بیماری کرونا در استان در حال حاضر افزود:  ویروس کرونا بین جوانان در حال گردش است و به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان تکرار موج دیگری از بیماری وجود دارد.

 

این مقام مسئول افزود: متاسفانه برخی از جوانان بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند و این مسله نگران‌کننده است.

 

وی تصریح کرد: بی‌توجهی جوانان نسبت به رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی عواقب خطرناکی بدنبال دارد چراکه فقط بحث مرگ و میر مطرح نیست و امکان ناتوانی این افراد و ابتلا به عوارض مزمن در برخی از مبتلایان در آینده وجود دارد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌ها بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در این مناطق بالا است.

 

وی با اشاره به درصد بالای واگیری بیماری کرونا و خطر این بیماری نسبت به آنفلوآنزا، اذعان کرد: با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مهمانی‌ها و اماکن عمومی می‌توان از موج عظیم ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درپایان ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه را ضروری بیان کرد.

 

کد خبر 959507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha