برداشت بیش از ۳ هزار تن زغال اخته در قزوین

اکبری گفت: پیش بینی می شود ۳ هزار و ۳۴۰ تن زغال اخته از باغات قزوین برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، «علی اکبری» بیان کرد: سطح باغات زغال اخته استان 720 هکتار است که عملکرد این باغات 4 هزار و 700 کیلوگرم در هکتار برآورد می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: پیش بینی می شود از این  میزان باغ بیش از 3 هزار و 340 تن زغال اخته برداشت شود.

 

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی است که در منطقه الموت روستاهای بخش رودبار شهرستان شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر، روستای یوزباش چای بیشتر محصول را دارند.

 

اکبری افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است .

 

وی توضیح داد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مردادماه تا اواخر مهر ماه انجام می شود که یک مزیت برای استان به حساب می آید.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد و زغال اخته محصولی مناسب براي صادرات است كه معمولا به صورت تازه خوری مصرف می شود ولی به صورت خشك، مربا،  كنسرو، آب ميوه، سس، ژله، سركه، لواشك و قرص های آنتی اكسيدان هم قابل استفاده است.

 

وی یادآور شد: خواب راحت و عميق، تب بر، رفع اسهال، ضد عطش، جلوگيری از پوسيدگی دندان و غیره از جمله فوايد درمانی زغال اخته است.

 

کد خبر 959522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha