نخستین تفاهم نامه خطی  با هدف احیاء بافت های شهری  کرج منعقد شد

خستو با اشاره به اهمیت جایگاه مدیریت شهری در حفظ بافت ها و عناصر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی گفت: نخستین تفاهم نامه خطی شهرداری کرج منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رحیم خستو» در جریان انعقاد نخستین تفاهم نامه خطی شهرداری کرج که عصر سه شنبه 21 مرداد انجام شد گفت: تفاهم نامه خطی شهرداری کرج در قالب حفظ و احیاء بافت ها و عناصر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان مدیریت شهری کرج، دانشگاه پردیش کشاورزی تهران و میراث فرهنگی استان البرز منعقد می گردد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی کرج افزود: توسعه صنعت گردشگری، حفظ و احیاء بافت های شهری و عناصر تاریخی از محورهای اصلی این تفاهم نامه همکاری است.

وی با اشاره به حفظ عناصر تاریخی و معماری مانند کاخ مروارید مهرشهر کرج که با همت مدیریت شهری انجام شده است توضیح داد: بخشی از هویت مردم کرج به حفظ همین آثار معماری و هنری برمی گردد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی کرج مطرح کرد: از دیگر محورهای این تفاهم نامه همکاری، تکمیل باغ گیاه شناسی پردیس در اراضی دولت آباد، مشارکت در بهینه سازی فضای سبز پردیس کشاورزی همچنین تعمیر و بازسازی جداره های بیرون پردیس کشاورزی است.

گفتنی است، محتوای این تفاهم نامه خطی به دست هنرمند برجسته خوشنویس البرز استاد مهری مرقوم شد و این نخستین تفاهم نامه خطی در البرز است. 

 

 

کد خبر 959539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha