تاثیر بهره برداری از کارخانه های کربنات سدیم، آلومینیوم و فولاد در جهش تولید فارس

رحیمی گفت: بهره برداری از واحدهای تولیدی در استان فارس، علاوه بر افزایش اشتغال زایی در تحقق جهش تولید در استان فارس نقش موثری داشته است که کارخانه های کربنات سدیم، آلومینیوم و فولاد از نمونه های آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 22 مرداد)  در جلسه بررسی پیشرفت سند پیشران توسعه استان گفت: سند پیشران توسعه استان، طرح های تولیدی، اقتصادی و زیرساختی را در بر می گیرد و استان فارس در بخش تولیدی جهش مطلوبی داشته است.

استاندار فارس افزود: با وجود تحریم ها و بحران کرونا، واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در استان فارس به مرحله بهره برداری رسیده اند که گام موثری در جهش تولید به شمار می رود.
 

وی اضافه کرد: افتتاح این واحدها در افزایش ایجاد اشتغال استان نیز موثر واقع شده و از نمونه های آن می توان به کارخانه آلومینیوم لامرد با سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد تومانی اشاره کرد که با تولید در این حوزه، رتبه کشور را از 18 به 14 رسانده است.


استاندار فارس با اشاره به بهره برداری از کارخانه کربنات سدیم در فیروزآباد بیان کرد: این کارخانه نیز با یک هزار و 920 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است که در تامین مواد اولیه صنایع پائین دستی نیز نقش موثری دارد.
 

رحیمی ادامه داد: آغاز به کارکارخانه فولاد پاسارگاد موجب شده تا رتبه نخست صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز و بهره برداری از تصفیه خانه دوم شیراز، آبرسانی به جهرم، داراب و سعادت شهر از دیگر اقدامات به ثمر رسیده پیشرفت سند پیشران توسعه در استان است.
 
گفتنی است، جلسه بررسی پیشرفت سند پیشران توسعه استان فارس با حضور معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در استانداری فارس برگزار شد.

 

کد خبر 959755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha