عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام شیعیان بحرین شد

این سازمان مستقر در لندن در نامه ای که روز سه شنبه منتشر شد ، از پادشاه ۷۰ ساله بحرینی خواست تا این اعدام سیستماتیک این کشور علیه شیعیان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان عفو بین الملل در بحبوحه انتقاد از سیستم قضایی پادشاهی بحرین به محاکمه های ناعادلانه و استخراج اعترافات تحت شکنجه ، از حمد بن عیسی آل خلیفه ، پادشاه بحرینی ، خواستار لغو اعدام های دسته جمعی شیعیان این کشور شد.

 

این سازمان مستقر در لندن در نامه ای که روز سه شنبه منتشر شد ، از پادشاه 70 ساله بحرینی خواست تا این اعدام سیستماتیک این کشور علیه شیعیان را متوقف کند.

 

این سازمان در نامه خود آورده است: اعدام شیعیان مجازاتی ظالمانه است و ما اعتقاد داریم که این روش به صورت تبعیض آمیز در بحرین اجرا می شود. بسیاری از شیعیان اکثریت کشور در قوانین حاکم بر بحرین به صورت ناعادلانه محاکمه و اعدام می شوند.

 

عفو بین الملل از پادشاه بحرین سوال کرد چرا باید تنها شیعیان در برابر احکام سیستم قضایی قرار داشته باشند.

 

در 15 ژوئن ، دیوان محاسبات بحرین حكم اعدام علیه زندانیان سیاسی زهیر ابراهیم جاسم عبدالله و حسین عبدالله خلیل راشد را تایید كرد.

 

سازمان های بین المللی حقوق بشر می گویند ابراهیم و سایر متهمان برای اعتراف به شدت شکنجه شدند.

 

زهیر به همراه دیگران متهم به هدف قرار دادن اتوبوس حامل نیروهای رژیم در روستایی در نزدیک دامستان در سال 2014 شده است که در این حادثه یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

 

مجلس بحرین محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی را در 5 مارس 2017 تصویب کرد. این اقدام محکومیت گسترده ای را از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر و فعالان برجام به همراه داشت.

کد خبر 959999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha