​وابستگی رسانه های مکتوب به یارانه سم مهلکی برای مطبوعات است

منتظری با بیان اینکه وابستگی رسانه ها به یارانه سم مهلک است، گفت: اگر تولیدات رسانه ها بر اساس نیاز جامعه باشد مورد اقبال قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» ظهر امروز(پنجشنبه ۲۳ مرداد) در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: وقتی سخن از حوزه خبر و خبرنگاری به میان می آید نخستین پرسش کارکردهای خبرنگاران است.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگار به مانایی لحظه ها کمک می کند، ادامه داد: اگر خبرنگار نباشد پنجره ای به روی گذشته باز نخواهد شد و پیوند امروز و دیروز از هم جدا می شود.

 

وی با بیان اینکه وقتی خبرنگار از تلخی ها سخن می گوید ابتدا خود متأثر و اندوهگین می شود، افزود: خبرنگار چراغ روشن اطلاع رسانی را برمی انگیزد.

 

منتظری ابراز داشت: خبرنگاران دیدبانان جامعه و وجدان بیدار اجتماعی هستند، خبرنگار در برج دیدبانی قرار دارد و اتفاقات و شرایط را رصد و بررسی و تحلیل می کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با رصد و پیش بینی دقیق می توانند امکان تصمیم بهینه را در شرایط مختلف برای مدیران فراهم کنند.

 

وی ارتقای سطح دانش و بینش جامعه را از دیگر ویژگی های خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران به عنوان افسران پیش قراول عرصه فرهنگ به ارتقای سطح دانش و بینش جامعه کمک می کنند و در فرهنگ سازی جامعه نقش ویژه ای دارند.

 

منتظری بیان کرد: اولین شرط موفقیت در عرصه رسانه مکتوب و خبرنگاری توجه جدی به رابطه عرضه و تقاضا است، عرضه تولید رسانه ها است و زمانی که تولیدات یک رسانه مورداقبال جامعه قرار نگیرد وابسته می شود که این وابستگی آن رسانه را شکننده می کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وابستگی رسانه ها به یارانه سم مهلک است، خاطرنشان کرد: نگاه، دست و چشم یک پزشک نه به بیرون بلکه به مهارت است و در حوزه رسانه نیز اگر تولیدات براساس نیاز و تقاضای جامعه باشد مورد اقبال قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 960064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha