سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ۱۸ درصد افزایش یافت

عابدینی گفت: امسال ۳۶ قرارداد جدید با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی عابدینی» صبح امروز (23 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: صنایع کوچک به جهت کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و اشتغال و در آمد بر اقتصاد موثر هستند.

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان با بیان اینکه تا پایان ستل گذشته 670 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شدند، گفت: از این تعداد 345 واحد با اشتغالزایی پنج هزار و 300 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تاکنون 36 قرارداد جدید با سرمایه‌گذاری 650 میلیارد ریال با در شهرک های و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است، افزود: در سه ساله اخیر 35 واحد راکد و غیر فعال استان با ایجاد اشتغال برای 400 نفر مجدد احیا شده است.

 

عابدینی ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز برنامه ریزی شده است که 20 واحد غیر فعال مجدد راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگردند که تاکنون پنج واحد مجدد راه‌اندازی شده است.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی از شناسایی 10  خوشه کسب و کار در استان خبر داد و تصریح کرد: این خوشه‌ها در زمینه زرشک و عناب، طیور، منسوجات دستی، فرش دستباف، دام سبک، کانی‌ بتنی و گچی و محصولات پلاستیکی است که براساس اولویت‌بندی‌ها امسال پروژه‌های توسعه خوشه زرشک و عناب در حال اجرا است.


وی به راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری اطلاعات و کلینیک کسب و کار در شهرک صنعتی با فعالیت 6 مشاور اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 300 دوره آموزشی برای 6 هزار و 700 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی استان برگزار شده است.

 

عابدینی بیان کرد: همچنین امسال نیز 13 دوره آموزشی برای 450 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی برگزار شده  است.

 


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: برگزاری 42 تور صنعتی برای 900 نفر از کارشناسان استانی با هدف افزایش تجربه و توانمندی‌های واحدها و فراهم شدن زمینه حضور 40 نفر در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌هایی بوده که توسط  کلینیک کسب و کار برگزار شده است.

 


وی با اشاره به صدور 24 ضمانت‌نامه با اعتبار 190 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری برای واحدهای کوچک صنعتی استان، گفت:  در سال گذشته نیز  پنج ضمانت‌نامه به مبلغ 47 میلیارد ریال صادر شده است.

 


عابدینی با بیان اینکه برای توسعه بازارهای صادراتی ایجاد کنسرسیوم صادراتی خشکبار با همکاری اتاق بازرگانی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد:  همچنین در زمینه بیمه صنایع کوچک نیز  پکیجی تهیه و با بیمه ایران تفاهم شده است تا واحدهای صنایع کوچک از این فرصت بهره مند شوند.

 


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به برگزاری رویدادهای استارتاپی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 98 یک رویداد استارتاپی پیش بینی شد اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد که امسال برگزاری رویداد اصلی تحت عنوان صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات استرتژیک استان از جمله عناب، زعفران، انار و زرشک برنامه‌ریزی شده است.

 


وی با بیان اینکه تاکنون 2 سرمایه گذار خارجی برای چدن کویر خاوران با سرمایه‌گذاران چینی‌ و شرکت پارس بتن خوسف با سرمایه‌گذاران افغانستانی جذب شده است، افزود: در حال حاضر  2 واحد عایق‌های رطوبتی و فراوری سنگ‌های تزیینی به فرابورس معرفی شدند که در حال تکمیل مدارک برای استفاده از بازار سرمایه هستند.

 

کد خبر 960067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha