۴۰۰ نوجوان و جوان سنندجی مخاطب کلاس‌های قرآنی و آموزشی کانون فرهنگی کنعان هستند

درخش علیمرادی گفت: ۴۰۰ نوجوان و جوان سنندجی مخاطب ثابت کلاس‌های قرآنی و آموزشی کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج هستند.

درخش علیمرادی مدرس علوم قرآنی کانون فرهنگی کنعان شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به اینکه از سال 81 فعالیت‌های قرآنی را آغاز کرده است و به عنوان مدیر مسوول خانه قرآن انوار رحمت نیز فعالیت داشته‌اند، بیان کرد: در سال 93 این خانه قرآن به عنوان یکی از 10 خانه قرآن برتر کشور شناخته شده است.

 

وی که مولف و نویسنده سه کتاب دینی و مذهبی و دارای چندین مقاله دینی است، افزود: کانون کنعان از سال 89 راه‌اندازی شده است که در ابتدا به عنوان مربی قرآن در این کانون فعالیت داشتم و اکنون مدیر این کانون هستم.

 

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان سنندجی از کلا‌سهای قرآنی این کانون استقبال می‌کنند و در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از طرح‌های کشوری است شرکت کرده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج برگزاری ‌کلاس‌های تفسیر، احکام، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در این کانون را از دیگر فعالیت‌های کانون کنعان سنندج دانست و اعلام کرد: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی برای نوجوانان عضو کانون کنعان از دیگر برنامه‌های آموزشی این کانون فرهنگی است.

 

علیمرادی اضافه کرد: کلاس‌های کلاش‌بافی، گلسازی، منجوق دوزی، خیاطی با حمایت از زنان سرپرست خانوار و نوجوانان فاقد سرپرست از دیگر کلاس‌های آموزشی این کانون فرهنگی است که با همکاری بهزیستی برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: 400 نفر مخاطب کلاس‌های مختلف این کانون فرهنگی در شهرستان سنندج هستند که در برخی مواقع سال این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

 

وی بیان کرد: کانون کنعان در حاشیه شهر دایر شده تا بتواند زمینه ساز خدمت به مردم به ویژه نوجوانان این مناطق باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج اضافه کرد: در ایام کرونا تعدادی از نوجوانان و جوانان عضو کانون در راستای تهیه ماسک فعالیت داشتند و تولیدات خود بین نیازمندان نیز توزیع می‌کنند.

 

علیمرادی اضافه کرد: جمع آوری کمک‌های مردمی و بسته‌های معیشتی با کمک خیرین و توزیع بین نیازمندان از جمله دیگر فعالیت‌های این کانون در ایام کرونا بوده است.

 

وی برگزاری مسابقات ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه دختران و پسران زیر 16 سال و بالای 16 سال به عنوان دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی است، افزود: به برگزیدگان مسابقات قرآنی کانون قرآن جوایزی نیز اهدا شده است.

 

وی با تقدیر از همکاری ستاد ملی فهمای کردستان با این کانون فرهنگی اعلام کرد: مشکل اصلی کانون‌های فرهنگی استان عدم همکاری مناسب خادمین مساجد بوده و نیاز است خادمین مساجد همکاری کنند تا کانون های فرهنگی بتوانند در مساجد مختلف سطح شهر به ویژه در مناطق حاشیه شهر فعالیت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیازمند تجهیزات و امکانات آموزشی برای فعالیت بیشتر هستند و امید که مسوولان همکاری بیشتری در تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 960164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha