​عارضه یابی مشکلات ۲ واحد صنعتی راکد در مینودشت

تجری گفت: در شهرستان مینودشت در تلاش هستیم که مشکلات دو واحد صنعتی راکد را در کمیته عارضه یابی واحدهای صنعتی حل کنیم.

«علی تجری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه که علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و شرایط اقتصادی به وجود آمده است توسعه تولید و اشتغال  از جهاد کمتر نیست.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت ادامه داد: امروز مدیران واحدهای صنعتی با بردباری و خویشتن داری بار سنگینی در حوزه اقتصاد از دوش دولت برداشتند.

 

تجری بیان کرد: تحریم های ظالمانه و نوسانات ارزی مشکلات اقتصادی زیادی برای تولیدگران به وجود آورده و ویروس کرونا نیز به این مشکلات دامن زده است.

 

وی افزود: با وجود این خسارت ها حرکت چرخه تولید متوقف نشده و به کار و فعالیت خود ادامه می دهند، برخی از واحدهای تولیدی در زمان شیوع کرونا خط تولید خود را تغییر دادند و در راستای تأمین نیازهای روز جامعه مثل ماسک و کاور اقدام کردند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت متذکر شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 99 به نام «جهش تولید» به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی کلینیک عارضه یابی واحدهای صنعتی و اقتصادی ذیل کارگروه رفع موانع تولید در استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی راه اندازی شده است.

 

تجری خاطرنشان کرد: نسبت به راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال در شهرستان اقدام می شود و  در شهرستان 31 واحد صنعتی وجود دارد که  818 نفر در حال حاضر در این واحدها مشغول به کار هستند و  دو واحد صنعتی غیر فعال در شهرستان داریم که مشکلات این واحدها در کمیته عارضه یابی مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه 29 واحد فعال در سطح شهرستان داریم که به کار تولید ادامه می دهند، ابراز داشت: در سال جهش تولید تکمیل طرح های معدنی و صنعتی بیش از 30 درصد در شهرستان مینودشت پیگیری می شود.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت ابراز داشت: راه اندازی طرح صنعتی بسته بندی در هفته دولت در شهرستان مینودشت افتتاح می شود، برای این طرح 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای  40 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

 

تجری خاطرنشان کرد: برگشت به کار واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با به کارگیری ظرفیت خالی با توجه به تأمین اعتبار از طریق بانک های عامل از دیگر موضوعاتی است که در شهرستان پیگیری می شود.

 

 

کد خبر 960208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha