مشکلات امروز جامعه بشری ناشی از نپذیرفتن غدیر و ولایت است

آیت الله حسینی گفت: زجرهای امروز جامعه بشری را ناشی از ندیدن امام علی (علیه السلام) و غدیر و همچنین نپذیرفتن غدیر و ولایت دانست و اظهار کرد: ما باید امثال امام علی (علیه السلام) را بر جامعه بپذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (24 مرداد ماه) در خطبه نخست نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: کسانی که به معاد اعتقاد ندارند و به فقط به حیات در این دنیا راضی هستند و از آیات خدا غافل هستند، جای این افراد در آتش دوزخ است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: در مقابل، افرادی که معتقد پاسخگویی به اعمال خویش هستند و کار خیر انجام می دهند، خداوند به وسیله ایمان شان آنها را یه سوی بهشت هدایت می کند و از زشتی ها و پلیدی ها دور کرده و پاداشی زیبا به آنها عطا خواهد کرد.

 

وی در ادامه، یادآور شد: آن روزی که پیامبر اسلام دست امام علی (علیه السلام) را بالا آورد، به این معنی است که ولی و رهبر این جامعه باشد، زیرا علی (علیه السلام) عین عدل است.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر این که معنای واقعی غدیر صدای مظلوم را شنیدن است، اضافه کرد: آنان که امام علی (علیه السلام) را قبول کردند، به این معنی است که عدل و عدالت بر جامعه حاکم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد زجرهای امروز جامعه بشری را ناشی از ندیدن امام علی (علیه السلام) و غدیر و همچنین نپذیرفتن غدیر و ولایت دانست و اظهار کرد: ما باید امثال امام علی (علیه السلام) را بر جامعه بپذیریم.

 

وی با بیان اینکه انسان در سایه تقوا به سعادت می رسد، به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم در دو ماه محرم و صفر عزادار باشیم و این عزاداری اندوخته ای برای آخرت است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه این ذکرهایی که در این دو ماه انجام می دهیم همان ذکر الهی هستند، ادامه داد: این توفیق پروردگار بوده که ما را در این مسیر قرار داده است.

 

امام جمعه یاسوج اشک ریختن برای ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را یک توفیق از طرف پروردگار دانست و گفت: اگر انسان ها وجدان کامل داشته باشند باید همه برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری کنند، چون انسان های کامل و آگاه به دست جاهلان به شهادت رسیدند.

 

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (علیه السلام) به پا خواستن در مقابل ظلم و استکبار است، خاطرنشان کرد: محرم را با فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه های کوتاه مدت انجام دهیم تا مشکلی برای ما نیز پیش نیاید.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: خانواده پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) آبروی ما هستند و ما باید در زندگی خانوادگی آنها را الگوی خود قرار دهیم تا فرزندان شایسته ای برای جامعه تربیت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه تربیت فرزند شایسته و صالح جامعه را متعالی می کند، گفت: پوشش های نامناسب، تربیت نامناسب، قمه کشیدن در میدان برازنده خانواده های ما نیست.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی، اظهار کرد: از دستگاه قضا که در این امر وارد شده و برخورد لازم را با کسانی که باعث رعب و وحشت شدند، تشکر می کنم.

 

آیت الله حسینی در بخش دیگری از نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه آمریکا در این 40 سال از هیچ جنایتی علیه ملت ایران کوتاهی نکرد، گفت: خروج از برجام، تحریم طالمانه، ترور حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش اینها نمونه ای از جنایت های آمریکا در حق ملت ایران است.

کد خبر 960256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha