عزاداری محرم  رمز و بقای اسلام و اتحاد مردم/برگزاری عزاداری محرم و صفر در مکان های روباز

چراغی عزاداری محرم را رمز و بقای اسلام و اتحاد مردم دانست و گفت: ائمّه اطهار (علیهم السلام) با تأکید بر برگزارى مراسم عزادارى حسینى، برنامه آن حضرت را «محورى» براى وحدت مردم قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (24 مردادماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، به شرح و تفسیر آیه61 سوره آل عمران و شان نزول آیه پرداخت و اظهار کرد: «پیرو نامه پیامبر اسلام (ص) به بزرگان و پادشاهان جهان، نامه ای به بزرگان مسیحی نجران نوشتند و آنها را به اسلام دعوت نمودند، آنها برای اثبات حقانیت پیامبر اکرم (ص) علماء و بزرگانی را فرستادند».

 

امام جمعه پاتاوه گفت: در جواب مسیحیان نجران مبنی بر اینکه «شما که عیسی را پسر خدا نمی دانید پس او پسر کیست؟ آیه 59 آل عمران نازل شد که مثل عیسی مانند آدم است که خدا او را از خاک آفرید و پدری هم نداشت، نجرانی ها سکوت کردند و جواب در مقابل پیامبر خدا نداشتند، لذا هنگامی که پیامبر (ص) متوجه شد آنها می خواهند بدون پذیرش و قبول تعالیم اسلام برگردند، آنها را به مباهله دعوت کرد».

 

وی یادآور شد: درس هایی که می‌ توان از حوادث روز مباهله گرفت این است که «پیامبر برای حقانیت و راهش اهل و عیال خود را برای فداکردن آورد و امام حسین علیه السلام هم یک مباهله عملی در کربلا با دشمنان دین راه انداخت و حقانیت راه و دینش را به جهانیان ثابت کرد».

 

چراغی در فراز پایانی خطبه عبادی نماز جمعه پاتاوه، گفت: در زمان کنونی و امروز ما هم با مباهله و قرار دادن زن و فرزندان و مال و آبروی خود و حضور در تمام عرصه های زندگی دینی به ویژه روضه های محرم امسال و باشکوه برقرار کردن روضه های حسینی مباهله خود را انجام می دهیم و در کمک های مومنانه با بدخواهان مردم و نظام اسلامی مباهله مال کنیم .

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه دوم نماز به جنگ احزاب رسانه ای دشمنان اشاره و اظهار کرد: جنگ احزاب رسانه ای دشمنان با هدف تحریف واقعیت های تاریخی این مملکت و خراب نشان دادن وضعیت کشور و ناامید کردن مردم است.

 

وی در همین راستا به سخن مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: «برای تامین آینده به صبر و ثبات و برداشتن گام های محکم مردم و مسئولین احتیاج داریم».

 

چراغی از تلاش های پرویز یزدان پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در تجهیز کردن مرکز بستر درمانی پاتاوه و همچنین از قول مساعد ایشان برای اجرای بیمارستان پاتاوه که در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد تشکر و قدردانی کرد و گفت: امروز مردم قدرشناس خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آن‌ها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارد، آگاه شده‌اند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به در پیش بودن محرم و عزای حسینی به آیه 32 سوره حج اشاره  کرد و گفت: خدای سبحان می‌فرماید: «وَ مَن یُعَظِّم شَعائِرَ فَانَّها مِن تَقوَی القُلُوب»به یقین هر کس شعائر خدا را پاس بدارد و بزرگ شمارد، کار او از پرهیزگاری است».

 

وی عزاداری محرم را رمز و بقای اسلام و اتحاد مردم دانست و گفت: ائمّه اطهار (علیهم السلام) با تأکید بر برگزارى مراسم عزادارى حسینى، برنامه آن حضرت را «محورى» براى وحدت مردم قرار دادند.

 

چراغی با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا و تبیین شیوه نامه های بهداشتی محرم امسال، گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر امسال در شهر پاتاوه و سایر روستاهای تحت پوشش این بخش تنها در مکان های روباز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌ شود.

کد خبر 960266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha