پیشگیری از جرم و فساد، فلسفه مبارزه با مفاسد اقتصادی است

پرنیان با اشاره به اینکه فساد اقتصادی بستر دلزدگی و نا امیدی است، گفت: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با رویکرد پیشگیری از جرم و فساد راه اندازی شده است.

« ضرغام پرنیان» امروز(24 مرداد) در حاشیه مراسم افتتاح دفتر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان لرستان که با حضور دبیر ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشو، مدیرکل بازرسی استان و دبیران شهرستان های استان در خرم آباد برگزار شد،در گفت و گو خبرگزاری شبستان   در خرم آباد، اظهار داشت: مساله فساد تخریت کننده محکم ترین ستون های جامعه است.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان افزود: مساله فساد آثار مخرب دلزدگی و نا امیدی را به وجود می آرود و جامعه را از مدل مطلوب به سمت سراشیبی سقوط می کشاند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر موضـوع مفاسـد اقتصادی تبدیـل بـه امری پیچیده و فراگیـر شـده که ضـرورت مبارزه با آن بر کسی پوشیده نیست.-

 

پرنیان ابراز کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی و ریشه کردن فساد و سالم سازی اقتصاد ایران اسلامی، تحقق و اجرای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از نهادینه شدن اشرافیگری در جامعه از جمله اهداف شکل گیری این قرارگاه است.

 

وی ابراز کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مهم ترین پیام انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) مبارزه با فساد، مبارزه با اشرافیت  و دفاع از مظلومیت، کوخ نشینی و حقوق مردم مستضعف است.

 

پرنیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی خدمات بسیار بزرگی برای جامعه داشته است، بیان کرد: برحسب بعضی غفلت ها و عدم نظارت ها لایه هایی از فساد در سیستم کشور رخنه کرده است.

 

نبود نظارت صحیح از عوامل ایجاد لایه های نهان مفاسد اقتصادی است

 

وی با اشاره به وجود مفاسدی چون قاچاق کالا، فساد اداری و اقتصادی، افزود: لایه های نهان برحسب عدم نظارت صحیح در درون سیستم اداری شکل گرفته است.

 

پرنیان تاکید کرد: بخشی از این پدیده ناشی کوتاهی های دستگاه نظارت و بخشی هم مربوط به کوتاهی مجلس در قانون گذاری برای بسته شدن منافذ فساد است.

 

دبیرقرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد استان لرستان اذعان داشت: قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر مبارزه همه جانبه با فساد و با هدف پیشگیری از مفاسد اقتصادی راه اندازی شده است.

 

پرنیان با بیان اینکه مردم پایه های اصلی قرارگاه مبارزه با مفاسد هستند، افزود: تلاش می شود با جذب مشارکت مردم و نخبگان، این قرارگاه بازوی دستگاه های نظارتی، قضایی و امنیتی باشد.

 

وی ادامه داد: در این قرارگاه افراد صاحب نظر، حقوقدان و فعالین اجتماعی و همه ظرفیت های مردمی که دل در گرو مبارزه با مفاسد دارند، چه اداری و چه اقتصادی نقش ایفا می کنند و مطالبه گر هستند.

 

پرنیان با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی ایران باید منافذ اسلامی فساد به بن بست برسد، ابراز کرد: این مهم نیاز به همراهی نمایندگان مجلس، سیستم های نظارتی و سیستم اداری است.

 

وی با اشاره به جدیدت دستگاه قضایی در یک سال و نیم اخیر، افزود: عملکرد دستگاه قضایی در مبارزه قاطع با مفاسد باعث امیدواری شده است.

 

حل نشدن مساله فساد اقتصادی موجب دلسردی و نا امیدی می شود

 

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان افزود: مساله فساد اگر درمان نشود سایه سنگین نا امیدی بر کشور حاکم می شود  و دو دستگی حاصل می شود.

 

وی با بیان اینکه مطالبه مبارزه با فساد باید عمومی شود، خاطرنشان کرد: هم دستگاه های نظارتی و هم مردم باید در این زمینه همراهی کنند.

 

قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی از جنس مردم و برای مقابله با رانت بازی و باند بازی راه اندازی شده است

 

پرنیان تاکید کرد: این قرارگاه از جنس مردم است و با هدف صیانت از انقلاب و مبارزه با فساد و رانت بازی و باند بازی تشکل شده است و در این راستا هماهنگی ها و تفاهم نامه های با دستگاه های اجرایی و نهادها در کشور منعقد شده است.

 

وی اساسی ترین فلسفه تشکیل این قرارگاه پیشگیری از جرم و فساد است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی قرارگاه ریشه یابی و پیشگیری از وقوع جرم است، چون وقتی جرم اتفاق می افتد هزینه های درمان آن زیاد می شود.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان افزود: این قرارگاه با کمک جوانان انقلابی و مردم، مطالبه‌گری خود را از نهادها آغاز و برشفافیت تاکید دارد.

 

پرنیان با بیان اینکه هدف این قرارگاه کمک به دستگاه‌های حاکمیتی در مبارزه با فساد است و قصد موازی کاری ندارد افزود: شیوع و گستردگی از جمله ویژگی‌های فساد است که در صورت عدم مبارزه با آن رخ می‌دهد.

 

دلسوزان نظام مقدس اسلامی، افراد دغدغه مند پای کار مبارزه با فساد بیایند

 

وی با با بیان اینکه امیدواریم در استان لرستان همه ظرفیت ها، افراد دغدغه مند و دلسوزان نظام مقدس اسلامی پای کار بیایند، گفت: همه کسانی که کشور و انقلاب را دوست دارند باید با همه توان خود به فکر مبارزه با فساد باشند.

 

رسانه نقشی تاثیر گذار در مبارزه با مفاسد دارد

 

پرنیان با اشاره به نقش رسانه ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: به حمد الله در سال های اخیر رسانه ها نقش خوبی در مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته اند.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان اظهار کرد: امیدواریم همراه مردم، نخبگان و اصحاب رسانه همدل، همکر و همدوش در این مسیر حرکت کنیم و مقابل فاسدین و مفسدینی که به خاطر  منفعت خودشان زالو صفتانه اموال بیت المال و حق مردم را تضییع می کنند بایستیم.

 

کد خبر 960267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha