پیام مباهله برای سیاسیون ایستادگی در برابر دشمن است

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه پیام مباهله برای سیاسیون ایستادگی است گفت: اگر پیامبر اسلام محکم در مباهله برابر دشمن نمی‌ایستادند، دشمن عقب‌نشینی نمی‌کرد، لذا سیاسیون باید با ایستادگی دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» ظهر امروز (جمعه ۲۴ مرداد) در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان، دهه سوم ذی‌الحجه را دهه تشیع دانست و اظهار کرد: در دهه سوم ذی‌الحجه سه مناسبت مهم را در پیش داریم که یکی از مهم‌ترین این مناسبت‌ها واقعه مباهله است؛ این واقعه هم سند حقانیت نبوت و هم سند حقانیت شیعه و برتری حضرت علی (ع) است.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه پیام مباهله برای سیاسیون فقط ایستادگی است افزود: اگر پیامبر اسلام محکم در برابر دشمن نمی‌ایستادند، دشمن عقب‌نشینی نمی‌کرد و اکنون نیز اگر امام مسلمین که سکاندار جامعه است، ایستادگی نمی‌کرد، معلوم نبود چه بر سر ما می‌آمد.

 

وی به دو مناسبت مهم دیگر در ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و ادامه داد: مناسب دوم خاتم بخشی حضرت امیرالمومنین (ع) در نماز است و مناسبت سوم هم نزول سوره هل اتی است که این روز، روز تجلیل از اهل بیت (ع) است و جا دارد از همه خانواده‌های الهی که فرزندان شان به پدر و مادر خود اقتدا می‌کنند، نیز تقدیر کرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با تاکید بر لزوم  حمایت مسئولان برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و فعال کردن صنایع کوچک اضافه کرد: بهترین ظرفیت برای اشتغالزایی حمایت و فعال سازی صنایع کوچک است، لذا راه‌اندازی آنها با سرمایه‌گذاری اندک ضمن رشد رونق اقتصادی می‌تواند زمینه اشتغال بیشتری را برای جوانان شهرستان ایجاد کند.

 

وی بی‌تدبیری برخی مسئولان اجرایی را عامل ایجاد گرانی، تورم و مشکلات برای مردم برشمرد و بر لزوم همکاری همه نهادها و ادارات مختلف مرتبط با شهرک‌های صنعتی با صنایع کوچک تاکید کرد و اذعان داشت: متاسفانه رویه برخی از مدیران ادارات مصداق ترک فعل است و به گفته رئیس قوه قضائیه ترک فعل جرم است، ایشان نیز ترک فعل و رها کردن کار را جرم دانسته‌اند.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه باید مدعی‌العموم با مدیرانی که ترک فعل می‌کنند برخورد جدی صورت دهد ابراز کرد: از ریاست دادگستری و دادستان شهرستان آبادان به عنوان مدعی‌العموم تقاضا دارم از هر کسی که به هر بهانه‌ای باعث می‌شود شرکتی و واحد صنعتی کوچکی تعطیل شود و با برخی مدیران آبادان که مرتکب صدور دیر هنگام مجوز، ترک فعل، رها شدن کار، ‌بی‌اعتنایی به وظایف، ندادن حقوق کارگر و حل نشدن مشکلات کارگری می‌شوند برخورد جدی و شدیدی را صورت دهد.

 

وی به سوء استفاده دشمنان نظام اشاره کرد و اذعان داشت: دشمن با تمام ابزار خود برای سوء استفاده از مسائل و مشکلاتی به دنبال فرصتی برای ضربه به نظام است و می‌خواهد برای کارگری و تجمعات کارگری مشکلاتی را به وجود آورد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور شناخت دشمن را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: این نیز تعبیر مقام معظم رهبری است، لذا مردم ما علی‌رغم برخی دلخوری‌هایی که از مدیران دارند با وجود عشقی که به ولایت دارند نسبت به نظام و ولایت پایبندند.

 

وی به برگزاری آئین مراسمات ماه محرم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که ایمان را تقویت می‌کند و به ما ارزش می‌دهد برگزاری آئین محرم است، لذا با توجه به وجود بیماری کرونا عزاداری و سینه‌زنی در فضای باز باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه عزاداران حسینی از سفره‌ انداختن اجتناب کنند افزود: شهروندان اگر نذورات خود را به صورت خشک توزیع کنند بهتر است؛ عزاداران از فراهم کردن سفره عمومی اجتناب و غذا را درب خانه‌ها تحویل دهند.

 

وی بصیرت محرم را عامل عقب نگه‌داشتن دشمن دانست و یاد آور شد: اشک‌ها خریدار دارد، اما حق نداریم دوگانگی اشک یا خطر به وجود بیاوریم، عزاداران در سخنرانی‌ها از هر طرف یک متر با هم فاصله داشته باشند و شهر را به عشق امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا سیاه‌پوش کنیم و از آنجا که آئین عزاداری نماد وفاق ملی ماست، باید تلاش شود تا شیوه‌نامه‌ها را به خوبی رعایت کنیم.

 

کد خبر 960280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha