مخاطب در آثار نقاشی «۱.۵ در ۱.۵» متر از فرسنگ ها فکر می کند

محمد دباغ آثار نمایشگاه «۱.۵ در ۱.۵» را در آتلیه شخصی اش در بازار قدیمی یزد با الهام از زیبایی های این شهر تاریخی خلق کرده است و می گوید: در این یک و نیم در یک ونیم متر مخاطب از فرسنگ ها فکر می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه  «۱.۵ در۱.۵» با نمایش آثار نقاشی «محمد دباغ» از ۲۴ تا ۲۹ مرداد ماه در گالری  بین المللی کاما برپاست.  این هنرمند متولد سال 1365 و فارغ التحصیل رشته نقاشی است و به مدت 5 سال است که در بافت سنتی شهر یزد و قدیمی ترین بازار این شهر در آتلیه شخصی اش نقاشی می کشد و توریست های خارجی آثارش را خریداری می کنند، آثار او با الهام از زیبایی های شهر یزد خلق شده است، دباغ تنها در دوران دانشجویی در نمایشگاه گروهی نقاشی شرکت کرده است و این نمایشگاه نخستین تجربه وی در برپایی نمایشگاه انفرادی است،  برپایی نمایشگاه «۱.۵ در۱.۵» در گالری کاما بهانه ای شد تا با این هنرمند به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

 

 

چرا عنوان نمایشگاه را «۱.۵ در۱.۵»  انتخاب کردید؟

می خواهم مخاطب به موضوع فکر کند و بعدم هر مخاطب نسبت به بعد شخصیتی که دارد در این«۱.۵ در۱.۵»  برداشت ازاد کند.  احساس می کنم در این یک و نیم در یک ونیم  متر مخاطب از فرسنگ ها فکر می‌کند.

 

آثار مجموعه نقاشی «۱.۵ در۱.۵»  را با چه تکنیکی خلق کرده اید؟

این آثاربا تکنیک شخصی که از ترکیب مواد و ترکیب رنگ های مختلف خلق شده است که بافت خاصی را در این آثار بوجود اورده است .

 

 به چه موضوعی در مجموعه نقاشی «۱.۵ در۱.۵» پرداخته اید؟

موضوع آثار آزاد است. در آثار ابسترکت هر مخاطب یک برداشتی می کند، شاید اسم گذاشتن درباره موضوع ذهن آزاد مخاطب را از واقعیت پرت کند ولی  در بی نام بودن  موضوع مخاطب آزاد است هر گونه می خواهد برداشت کند.

نمایشگاه نقاشی «۱.۵در۱.۵» چندمین نمایشگاه است که برپا کرده اید؟

 من در دوران دانشجویی در نمایشگاه گروهی شرکت کردم و «۱.۵در۱.۵» اولین نمایشگاه انفرادی من است؛ من پیش از برگزاری این نمایشگاه عکس های آثارم را برای چند گالری در تهران فرستادم همه  آنها قبول کردند که من آثارم را در این گالری ها به نمیش بگذارم  اما من از بین این گالری ها کاما را انتخاب کردم  چون یک گالری بین المللی است و برای برپایی  اولین نمایشگاه انفرادی ام جای مناسبی است.

 

آثار نقاشی به نمایش درآمده در «۱.۵در۱.۵»  در چه ابعادی است؟

آثار این مجموعه همانطور که از نامش هم پیداست در ابعاد یک و نیم در یک و نیم به دیوار رفته است.

 

در نمایشگاه نقاشی «۱.۵ در۱.۵»  چه تعداد اثر به نمایش در آمد؟

 در این نمایشگاه برای نخستین بار 9 اثر به نمایش عمومی گذاشته شده اند .

 

نمایشگاه نقاشی «۱.۵در۱.۵» از ۲۴ تا ۲۹ مرداد ماه در گالری کاما برپاست. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز یکشنبه ها می توانند به خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، طبقه دوم مراجعه کنند.

کد خبر 960364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha