یکی بود، یکی نبود، تصویر کودکانه آموزه های اخلاقی و دینی

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن بازدید از محل ضبط فصل دوم مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» و گفتگو با عوامل این مجموعه بر ضرورت پرداختن به حوزه کودک و نوجوان در شبکه قران سیما تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «جواد شیخ اکبری» با تشکر از عوامل برنامه که در این شرایط سخت  کرونایی با نیت نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) تلاش می کنند، گفت: مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تکنیک ساخت، جزء کارهای ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک است و در آن آموزه های اخلاقی و دینی در قالب قصه و داستان و با زبان کودکانه به تصویر کشیده می شود.

وی یکی از نیازهای ضروری کودک و نوجوان را طبیعت دانست و افزود: همین که بچه ها وارد طبیعت شوند و با سبزه و خاک ارتباط بگیرند در شکل گیری شخصیت بچه ها تاثیر گذار است.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: از آنجا که در شبکه قرآن و معارف سیما تاکنون در حوزه نمایش برای کودکان ضعف های جدی داشتیم و با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان، مقرر شده که اولین تولید برنامه نمایشی شبکه در سال های اخیر به حوزه کودک و نوجوان اختصاص یابد.

در این بازدید تهیه کننده مجموعه نمایشی یکی بود یکی نبود نیز گفت: تولید این مجموعه نمایشی در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله تب سنجی و ضد عفونی کردن محل ضبط برنامه انجام می شود.


پرویز امیری افزود: این مجموعه نمایشی تلفیقی از واقع گرایی و عوامل طبیعی است و در آن عروسک‌ها در حال حرکت کردن با تکنیک واتومی می باشند که این ایده برای کودک و نوجوان جذاب است.
وی به اجرای ترانه ها و شعرهای قرانی در مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» اشاره کرد و گفت: این ترانه ها در فضای شهر عروسکی خوانده می شود و بعضی از شخصیت ها با برخی از ترانه ها شناخته می شوند و سعی شده تا بچه ها خودشان کارها را جلو ببرند و خلاقیت داشته باشند.
مجموعه تلویزیونی قصه های شهر عروسکی "یکی بود یکی نبود"، در سه فصل و در 30 قسمت تولید می شود و موضوع کلی آن داستان خواهر و برادری به نام نوید و نداست که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان است و برای آنها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است. 


پدربزرگ در این کتاب داستانهای کودکانة قدیمی را جمع آوری کرده و بچه ها به واسطة کتاب وارد دنیای قصه ها می شوند. نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی ها درسهای بسیاری می گیرند و نکته های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره گیری از امثال و حکم قرآنی می آموزند.
طراح و کارگردان این مجموعه رئال عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی ایفای نقش می کنند.

 

کد خبر 960424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha