معین شافعی «خاتون خلعت پوش» را در گالری شیرین به نمایش درآورد

معین شافعی در نمایشگاه «خاتون خلعت پوش» آثار نقاشی، تصویرسازی، حجم و ترکیب مواد هنرمندانی را گرد هم آورده و نگاهی آزادانه به یک قصه را به نمایش درآورده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نمایشگاه «خاتون خلعت پوش» به کوشش «معین شافعی» روز جمعه 24 مرداد در گالری شیرین افتتاح شد این نمایشگاه تا 26 شهریور در این گالری برپاست.

 

 در استیتمنت نمایشگاه «خاتون خلعت پوش»  آمده است: خوشبختانه تاریخ ایران مملو از قصه های بکر وتازه است و چه حیف که این روزها بیشتر ایرانیان کمترین زمان خود را به مطالعه اختصاص می دهند. مردمی که با یک پشتوانه تاریخی طول و دراز اغلب شان از گذشته خود بی خبرند و هر بار که می شنوند برایشان تازه است. اما هیچگاه ادبیات، تاریخ و حتی علم تنها نبوده اند و اینجاست که هنر می تواند مسیری فراهم سازد و مخاطب را به این شاهرگ های زندگی پیوند دهد

بعد از تجربه برگزاری نمایشگاه «نورچشمی های اتاق آینه» در فروردین ماه ۱۳۹۸، بار دیگر و بر اساس قصه ای دیگر از تاریخ ایران نمایشگاهی برپا شده است با عنوان «خاطرات خاتون خلعت پوش». قصه ای با نگاه به شخصیتی حقیقی در تاریخ قاجار. زنی که همواره در تصمیمات زندگی خود محدود بوده است.اینبار هم مانند گذشته معین شافعی هنرمندانی را گرد هم آورده است تا با هنر نقاشی، تصویرسازی، حجم و ترکیب مواد و با نگاهی آزادانه به یک قصه دیگر، تصویری تازه خلق کنند. هدف، نمایش آثاری است بکر و تازه، براساس قصه ای بکر و تازه از تاریخ ایران. شاید بهانه ای شود برای رجوع مخاطبین به تاریخ کشورشان، در کنار تماشای هنری که تلاش دارد بر اصالت خود پایدار بماند. چرا که جامعه امروز هنرهای تجسمی در ایران با سرعت نه چندان کمی به سمت و سویی می تازد که بوی بی هویتی از آن به مشام می رسد. برپایی نمایشگاه هایی مانند «نورچشمی های اتاق آینه» و «خاطرات خاتون خلعت پوش» تلاشی دیگر هستند برای رسیدن به ارتباطی ساده تر، فارغ از ادعای مقلدانه روشنفکری با مخاطبی که از فاصله با هنری که نمی فهمد خسته شده است.

 

 در نمایشگاه «خاتون خلعت پوش»  آثارهنرمندانی چون وحید آرین، شیرین بابازاده، افشین باقری، سپهر بختیاری، سهیل بسطامی، شکیبا پرورش، محسن حبیبی، مونا حسین زاده، کاوه خان‌آبادی، طلا درنگی، مهشید راقمی، پژمان رحیمی‌زاده، بارانا سعادت،معین شافعی، آبان صالحی، احسان ضیایی، کیوان عسگریريال، دلارام فقانی، شعیب کاشانی، الهه کشاورز، امیرعلی مومن، سجاد میرمعینی، آرش نظری، حامد نوروزی و درسا هاشمی به نمایش درآمده است.

 

نمایشگاه «خاتون خلعت پوش»  از ۲۴ مرداد تا ۲۶ شهریور در گالری شیرین برپاست علاقمندان به جز دوشنبه ها می توانند به گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک 5 مراجعه کنند.

کد خبر 960482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha