ابتلای بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به کرونا

یزدان پناه با بیان این که میزان شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد نسبت به کشور بیشتر است، از ابتلای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از مردم استان به بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز (۲۵ مرداد ماه) در هفتاد و سومین جلسه ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار کل مراجعات سرپایی حدود ۶۰ هزار بیمار بوده که سه هزار و ۹۰۰ نفر بستری شدند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه بستری روزانه ۱۸۰ بیمار را داشتیم که از این تعداد ۶۴ بستری و زیر دستگاه هستند، گفت: ۴۰ نفر از بیماران ترخیص شده و ۲۶ نفر بستری شده اند.

 

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۲۸ نفر بهبود یافته کامل و یک مورد فوتی و ۷۰ فوتی کل که ۶۶ نفر بیمار زمینه ای بوده، ادامه داد: ۲۴ هزار نمونه داشتیم که شاخص مثبت بودن نمونه در کشور ۱۲ درصد و در استان ۱۸ درصد است .



یزدان پناه یادآور شد: روز گذشته ۱۸۵ نمونه دریافت شد که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد مثبت بود که از این تعداد ۴۲ درصد در شهرستان بویراحمد و بقیه در دیگر‌ شهرستان ها بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه شهرستان دنا نیز روند افزایشی را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: از چهار هزار و ۳۴۷ مورد مثبت، بویراحمد هزار و ۷۰۰ مورد، گچساران ۹۰۰ و کهگیلویه ۶۰۰ مورد بوده است.

 

وی با بیان اینکه از لحاظ  بیماری ۶۰۱ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر استان است، گفت: در کشور ۴۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر بوده که تعداد شیوع ۳۰ درصد بالاتر از میزان کشوری است؛ ضمن اینکه بیمار یابی و میانگین سنی ۴۴ سال بوده است.

کد خبر 960602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha