تعداد مبتلایان کاهش دارد / وضعیت شهرستان های اردبیل، پارس آباد و بیله سوار قرمز است

حبیب زاده گفت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته و همراهی شهروندان تعداد مبتلایان بیماری کرونا طی روزهای اخیر کاهش دارد و امیدواریم با تداوم این روند شاهد بهبود وضعیت استان در زمینه شیوع این بیماری باشد.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 32 بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده اند که مجموع بیماران بستری به 309 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته و همراهی شهروندان تعداد مبتلایان بیماری کرونا طی روزهای اخیر کاهش دارد و امیدواریم با تداوم این روند شاهد بهبود وضعیت استان در زمینه شیوع این بیماری باشد.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: هم اکنون 66 بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و متاسفانه 2 بیمار طی 24 ساعت به دلیل وخامت حال جان خود را از دست داده اند.

 

حبیب زاده افزود: در حال حاضر شهرهای اردبیل، پارس آباد و بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرهای مشگین شهر، خلخال، کوثر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرهای سرعین، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستان اصلاندوز در وضعیت سفید قرار دارد.

 

وی یادآور شد: هیچ کمبودی در تامین مواد ضدعفونی و ماسک در سطح استان اردبیل وجود ندارد و بازرسی و کنترل واحدهای صنفی نیز به صورت مداوم با حضور کارشناسان حوزه بهداشت صورت می گیرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک به ویژه در محل های پرتردد و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی می تواند زمینه کاهش شیوع بیماری کرونا را در جامعه تسهیل دهد.

 

حبیب زاده ادامه داد: برای کاهش شیوع این بیماری نیازمند همدلی و همراهی تمامی شهروندان در استان هستیم.

کد خبر 960625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha